Cristian Găvan, fondatorul şi directorul general al MAM Bricolaj, companie care aniversează 10 ani de activitate pe piața din România, povestește cum a pornit business-ul, care sunt efectele pandemiei, dar și ce direcții vor fi urmate în viitor.

Retailerul de materiale de construcții și accesorii pentru mobilier MAM Bricolaj își continuă strategia de dezvoltare la nivel național, pregătind în același timp și extinderea în țările vecine.

De la începuturile în antreprenoriat până la succesul de astăzi, Cristian Găvan ne-a împărtășit câteva dintre secretele și planurile de viitor ale companiei.

Cum a arătat pentru MAM Bricolaj anul 2020, un an aflat sub efectele pandemiei Covid-19? A devenit magazinul online o barcă de salvare?

Cristian Găvan: Anul 2020 a fost un an neașteptat de bun – cu o creștere de 36% în vânzări – oamenii au stat mai mult acasă și au avut timp pentru a-și amenaja locuința. Magazinul online crește constant – în 2020 vânzarile pe online s-au dublat la Mambricolaj - și reprezintă 3% din totalul vânzărilor.

Cum vedeți piața de bricolaj în 2021? Care sunt tendințele și nevoile clienților?

Cristian Găvan: Piața va crește și în 2021, sunt multe proiecte imobiliare (și case și blocuri) în derulare și va aduce creștere în afacerile MamBricolaj. Clienții se orientează spre produse de calitate, care să le aducă confort și rezistență în timp.

Care sunt obiectivele de business pentru acest an?

Cristian Găvan: Pentru acest an ne-am propus să dublăm numărul de magazine, de la 2 la 4. Am deschis deja magazinul nr. 3 în Prelungirea Ghencea nr 301.

Cu ce se diferențiază retailerul MAM Bricolaj de alte magazine de profil? Vindeți anumite produse în exclusivitate pe piața din România?

Cristian Găvan: Mambricolaj este o companie specializată în vânzarea de accesorii și materiale pentru mobilier și conexe. Mă refer că, pe lângă PAL, MDF, blaturi de bucătărie, balamale, sisteme de sertare, sisteme de uși glisante, avem în magazine și chiuvete, electrice, saltele, decorațiuni - peste 10.000 de produse, cea mai variată gamă de produse pe stoc. Și încă 10.000 de produse le aducem la comandă. De asemenea, oferim servicii de prelucrare Pal melaminat cum ar fi: debitare, cantuire, găurire, proiectare mobilier.

Compania și-a făcut debutul la începutul anului 2021 pe piața AeRO din cadrul Sistemului Multilateral de Tranzacționare al Bursei de Valori București, unde a înregistrat un record din prima zi.

Cum v-a venit ideea să listați compania la bursă?

Cristian Găvan: Am participat la un workshop pe teme de business unde am aflat avantajele listării la bursă: vizibilitate foarte bună, atragere de capital pentru dezvoltare, deschidere către furnizori, capital de încredere pentru că obligatoriu ești auditat pentru bune practici.

Plasamentul privat de acțiuni a fost închis anticipat în prima zi, la prețul maxim de 20 RON/acțiune. Care este evoluția în prezent?

Cristian Găvan: La prima ședință de tranzacționare din 21.01.2021 prețul a ajuns la 32 lei, și a crescut până la finele lunii aprilie la 65 lei, iar în luna mai s-a stabilizat la 55-58 lei.

Cum folosește compania sumele atrase în cadrul ofertei de acțiuni?

Cristian Găvan: Folosim banii pentru dezvoltarea companiei prin deschiderea de noi magazine.

MAM Bricolaj a pornit la drum acum 10 ani cu o echipă formată din 12 oameni. Cum a evoluat MAM Bricolaj într-un deceniu? Cu câți angajați ați pornit la drum și care au fost primele produse de pe rafturi?

Cristian Găvan: Am pornit la drum în 2011. Primul magazin din estul Bucureștiului (MAM Bricolaj Morarilor) l-am deschis pe 15 aprilie 2011 cu o echipa de 12 oameni, și aproximativ 1.200 de produse în rafturi. Produsele erau cele esențiale pentru producția de mobilier: balamale, sertare, șuruburi, profile de aluminiu. La final de an 2011 ajunsesem la aproximativ 70 de tranzacții pe zi.

Dupa 10 ani, Mambricolaj are 3 magazine, 145 de angajați și peste 1.000 de tranzacții /zi (în 2020 am avut 250.000 tranzacții).

Viziunea din primii ani de activitate se oglindește în ceea ce ați obținut până în prezent?
Cristian Găvan: Da! Am plecat la drum cu viziunea: Să fim prima opțiune în aprovizionare cu materiale pentru mobilier. Punctul nostru forte este: CEA MAI MARE VARIETATE DE PRODUSE PE STOC.

Care sunt planurile pe termen lung? Spre exemplu, unde va fi MAM Bricolaj peste încă 10 ani?

Cristian Găvan: Ne propunem ca în 5 ani să avem 12 magazine în România, iar în zece ani să avem 25 de magazine în Romania și în țările vecine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri