De mai bine de 20 de ani, Constantin Aur sau Titi Aur este cunoscut pentru reușitele sale în competițiile auto. Recent însă, fostul mare pilot a decis să se reinventeze și să încerce un nou job: cel de antreprenor. În timpul pandemiei, Titi Aur a deschis un business cu preparate din carne 100% bio, pe nume Artisan Gourmet.

„Pandemia ne-a oprit cursurile de condus la Academie, iar pentru că toată viața mi-am dorit să activez și într-un alt domeniu, m-am gândit să încep un business în retail. Am reușit să deschid, împreună cu un asociat, o fabrică la Buftea, am închiriat o mică hală și am pornit producția”, spune Titi Aur.

Investiţia pentru acest business început de la zero a fost de circa un milion euro. Primele magazine din București au fost deschise în Floreasca și pe Iuliu Maniu, fiind funcțional în prezent doar cel din Militari.

Acesta spune că a rămas dezamăgit de magazinul din centru deoarece nu a avut vânzările așteptate. Fostul pilot de curse speră ca magazinul din Sectorul 6 să devină profitabil și să ajungă la pragul de rentabilitate.

Capacitatea autorizată de producție a fabricii este de 5 tone pe zi, însă Titi Aur spune că în mod realist, ei vor putea produce undeva la 3-4 tone pe zi. În prezent, se produc câteva sute de kg pe zi.

Citeste si:
Titi Aur, măsuri luate de stat: Să uite de deficitul de 3% și să...
Titi Aur, despre ce măsuri ar...

Produsele sunt preparate din carne de la animale crescute la fermă, din inima Transilvaniei. Carnea este transportată direct de la fermă, la Carmangeria Artisan Gourmet, unde este tranșată și pregatită de măcelari.

Businessul Artisan Gourmet funcţionează cu circa 12 angajaţi, însă Titi Aur consideră că pentru a ajunge la capacitatea dorită ar avea nevoie de 25-30 de angajaţi.

Produsele 100% naturale sunt mai scumpe ca cele din industrie, la noi sunt cu 20-30%. Normal ar fi ca produsele să coste cel puțin de două ori mai mult

- Titi Aur, fondator Artisan Gourmet -

Citeste si:
Kaufland deschide un nou magazin în Constanța și angajează peste...
Kaufland deschide un nou...

Magazinul online, o piedică pentru un business 100% bio

Pentru acest an, Titi Aur are în plan să intre cu brandul Artisan Gourmet în mai multe magazine, mai ales în marile lanțuri de retail cum ar fi Cora sau Mega Image. În prezent, produsele pot fi cumpărate din magazinele locale bio Naturalia.

„Probabil că până la sfârșitul lunii iulie vom fi deja prezenți în Cora. Suntem în discuții și cu Mega Image. Din păcate, este foarte greu de intrat în marile rețele de magazin. Ai nevoie de cel puțin două luni pentru a ajunge pe rafturile supermarketurilor”, spune antreprenorul.

În ceea ca privește magazinul online, vânzările nu sunt pe drumul cel bun deoarece există o problemă mare cu logistica, precum și cu livrarea produselor, mai ales în timpul verii deoarece se pot deteriora foarte ușor fiind 100% naturale.

„Clienții vor putea comanda online și ridica produsele din magazinul de pe Iuliu Maniu. Nu știu cât de repede vom reuși să ne punem la punct, în prezent magazinul nu este rentabil. Avem deja cerere de colaborare cu eMag pentru livrarea comenzilor prin platforma lor”.

Citeste si:
Kaufland lansează un nou concept premium
Kaufland lansează un nou...

Deși acesta se gândea să ducă spre export produsele, în general către comunitățile de români din străinătate, acest lucru nu este posibil momentan din cauza pestei porcine, iar singura modalitate este de a cumpăra carnea din afară.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri