În contextul pandemiei de Covid-19, activitățile companiilor și ale angajaților s-au mutat cu rapiditate în regim de lucru remote. Munca de acasă sau de la distanță a devenit noul normal, astfel că firmele trebuie să se conformeze acestei noi reguli. O mare parte dintre operațiunile întreprinse de angajații companiilor se bazează încă pe contact direct, birocrație și prezență fizică la birou însă schimbarea nu face decât să simplifice aceste procese. Operațiunile precum semnarea documentelor, aprobările și întocmirea actelor importante vor deveni greu de gestionat dacă nu există flexibilitate și măsuri necesare. Iată câteva aspecte importante pentru a putea profita de regimul remote pe toate planurile:

Investește în tehnologia de viitor

Pandemia a împins de la spate nevoia de schimbare și modernizare a multor domenii și industrii. Companiile cu o viziune flexibilă s-au adaptat cel mai ușor la noile cerințe impuse de situația fără precedent din întreaga lume. De asemenea, tehnologia pe care o ai la dispoziție îți oferă posibilitatea să ușurezi munca angajaților care lucrează de la distanță. Platformele care funcționează după tehnologia cloud sunt doar câteva dintre soluțiile pe care profesioniștii le au la îndemână pentru a oferi acces la toate documentele și programele companiei. De asemenea, semnatura digitala oferă posibilitatea de a semna cele mai importante documente de la distanță. Fie că este vorba de adeverințe pentru angajați, contracte de angajare sau raporturile cu instituții publice, aceasta scutește managerul sau CEO-ul unei companii de drumurile în plus pe care le presupun aceste activități. Ba mai mult, angajarea persoanelor de la distanță este posibilă numai cu ajutorul unei astfel de unelte, atât de la îndemână în această perioadă.

Încurajează comunicarea

Munca de la distanță presupune o responsabilitate mai mare față de modul în care comunică echipele și angajații. Aceștia au nevoie de toate metodele și resursele pentru a continua să fie la fel de productivi, iar platformele și aplicațiile pentru munca în echipă sunt soluțiile cele mai potrivite. Concentrează-te pe:

  • Aplicațiile de videoconferințe

Videoconferințele sunt la fel de importante precum cele efectuate în persoană, fie că este vorba de discuții despre statusul unui proiect sau feedbackuri lunare pentru angajați. Acestea trebuie încurajate pentru a păstra obiceiurile cu care colectivul s-a obișnuit de atâta timp. De asemenea, videoconferințele au rolul de a consolida relația dintre angajați și de a-i ajuta să pună bazele celor mai reușite proiecte.

  • Aplicațiile de project management

Volumul de muncă nu se schimbă neapărat atunci când angajații și managerii activează de la distanță, motiv pentru care taskurile trebuie împărțite cât mai ușor și eficient. Monitorizarea proiectului și posibilitatea de a discuta mai ușor problemele specifice sunt, de asemenea, avantaje ale platformelor de project management și muncă în echipă.

Oferă flexibilitate colectivului

Angajații au nevoie de cât mai multă încurajare în procesul de muncă de la distanță, în special în perioadele marcate de nesiguranță sanitară. Flexibilitatea pe care o poți oferi angajaților are rolul de a ridica moralul și de a-i ajuta să înțeleagă că dispun de autonomie în procesele operaționale ale companiei la care lucrează. Un bun exemplu este stabilit de manageri și șefii de echipă, care pot pune bazele unei relaționări sănătoase chiar și în regim remote. Aceștia pot și să stabilească un set de valori și un sistem care susține activitatea la cel mai înalt nivel. Valorile companiei nu se schimbă dacă modul de lucru este unul neconvențional sau nou, așa că o mutare cât mai rapidă în în regim electronic a operațiunilor va încuraja angajații să îmbrățișeze mai ușor noile circumstanțe.

Activitățile unei companii sunt variate, iar noul stil de muncă impus de pandemie implică adaptarea tuturor activităților la situația actuală. Asigură-te că faci cele mai bune alegeri pentru compania și angajații tăi și concentrează-te pe productivitate, dar mai ales pe inovație.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri