Remote Stories, startup-ul care te ajută să lucrezi de oriunde în pandemie

Chiar dacă munca de acasă a devenit noua realitate pentru o bună parte dintre angajații companiilor românești, două antreprenoare au lansat un startup ce oferă soluții pentru munca remote, încă de anul trecut, anticipând parcă noile nevoi ale companiilor. Remote Stories este un proiect lansat de Mara Eliza Barza și Amalia Ștefan, care își propune să vină în sprijinul celor care nu mai pot lucra de la birou și să le facă viața mai ușoară, chiar dacă vorbim despre recomandari de aplicații și tool-uri, destinații turistice de unde pot lucra sau chiar sfaturi pentru a gestiona acest nou ritm de muncă.

2/3 din angajați sunt mai productivi atunci când lucrează de la distanță. Munca remote crește anual cu 30%, iar anul acesta cu siguranță va înregistra o creștere explozivă. Munca remote înseamnă și economii pentru angajator - anual se economisesc minimum 11.000 euro per angajat part-time remote.

Pornind de la astfel de statistici, dar și din pasiune pentru ceea ce fac, două tinere antreprenoare au văzut o nevoie în piață și au lansat, astfel, în septembrie 2019 Remote Stories, un proiect ce își propunea să promoveze munca de la distanță - din cafenele, spații de co-working sau chiar din orice colț al țării.

“Ideea proiectului Remote Stories ne-a venit în luna septembrie a anului 2019, iar în scurt timp am început dezvoltarea acestuia, astfel că până la finalul lui 2019 și începutul lui 2020, Remote Stories avea deja un website și conturi pe rețelele de socializare. Nu aveam cum să anticipăm că va urma pandemia de coronavirus. Totul a pornit din pasiune: lucrez de 6 ani remote și independent având în vedere că domeniile în care activez îmi permit această flexibilitate și m-am lovit de atâtea lucruri pe care cei care încep acum munca de la distanță nu au cum să le anticipeze. Mereu am încurajat munca remote, deși mulți mă priveau cu suspiciune, am simțit că acesta este trendul”, povestește Mara Eliza Barza, care mai deține și agenția boutique SundayPR.

“Remote Stories exprimă stilul nostru de viață și de muncă, este o continuare a activităților noastre zilnice, atât profesionale, cât și personale. Amândouă avem studii și experiență în turism. Amalia - Booking, Invia, iar Mara - PR pentru branduri din industria turismului, hi-tech, eCommerce, televiziune. Amândouă activăm independent și totodată remote”, spune Amalia Ștefan, co-fondatoare Remote Stories, ce deține peste 15 ani de experiență în turism.

Citeste si:
HR Accenture: Munca de acasă poate aduce rezultate similare cu cea...
Ramona Sălăgean, HR...
Citeste si:
8 remedii pentru ameliorarea durerii in gat
8 remedii pentru ameliorarea...

Citește și: STUDIU Acasă sau la birou? Cum abordează companiile din România întoarcerea angajaților la birou

Investiția în proiectul Remote Stories se ridică la aproape 70.000 de euro, sumă ce include orele de muncă, realizarea site-ului și investiții în promovare.

Remote Stories: soluții pentru companii

Remote Stories se poziționează ca primul proiect online din România prin intermediul căruia se promovează complet conceptul de remote work și beneficiile activității profesionale de la distanță atât pentru companii, cât și pentru angajați, dar și pentru freelanceri.

Proiectul Remote-Stories.com are o abordare de tip 360 grade, vizând toate aspectele care definesc conceptul remote: avantajele pe care le oferă angajaților și angajatorilor, experiențe împărtășite de persoanele care lucrează total sau parțial remote, podcast-uri, oportunități de joburi remote, sfaturi pentru munca de la distanță - de acasă (work from home) sau din alte locații (zone urbane/rurale/turistice, cafenele/hoteluri/pensiuni) recomandări pentru locații adaptate activității remote, adaptarea spațiului de acasă pentru munca remote, sau tool-uri ideale pentru munca remote.

Citeste si:
Bio-eticheta antimicrobiană, răspunsul unui startup pentru...
Un startup românesc vrea să...

“Ne dorim să promovăm stilul de viață sustenabil în cadrul comunității remote și faptul că munca remote este un concept sustenabil. Ne adresăm segmentului Bleisure (Business & Leisure Travel), companiilor 100% remote sau hybride și persoanelor (angajați, freelanceri) care deja lucrează sau urmează să lucreze remote”, explică Amalia Ștefan.

Remote Stories organizează și workshop-uri online și/sau offline pentru companiile hybride, sau celor care își doresc să devină 100% remote, care au ca scop creșterea eficienței muncii remote și echilibrului între viața personală și carieră.

“Am avut o campanie în cadrul căreia angajatorii și-au putut publica gratuit joburile remote pe site. În prezent oferim posibilitatea companiilor din HoReCa să-și publice ofertele remote pe site. Testăm locații favorabile muncii remote și le recomandăm celor care lucrează remote: dacă conexiunea la Internet este bună, dacă sunt prize, dacă este liniște, etc”, spune Mara.

Tehnologia avansată permite companiilor să ofere alternative de muncă la distanță. În zilele noastre, munca bună nu se mai întâmplă doar de la 9:00 la 17:00 în birourile companiilor. O tranziție-cheie la lucrul la distanță trece de la colaborarea tradițională sincronă la colaborarea asincronă. Pentru acest lucru, companiile au nevoie de tehnologia potrivită care să le permită angajaților să lucreze oricând și oriunde.

Citeste si:
34% din angajații din România simt o apropiere a angajatorului față...
SONDAJ: O treime din...

- Amalia Ștefan -

Cele două antreprenoare plănuiesc să crească brandul Remote Stories prin campanii naționale, marketing și promovare, iar din 2022 proiectul să devină profitabil.

Vezi și: Ai lucrat în regim de telemuncă? Poți primi 2500 de lei

Pornim România Remote

În luna mai cele două antreprenoare au lansat campania națională “Pornim România Remote” ce are ca scop promovarea avantajelor implementării conceptului remote work în România și beneficiile acestui tip de muncă asupra economiei românești și a sustenabilității.

Campania are la bază ideea că firmele care aleg să-și transforme departamentele în echipe 100% remote sau hibride susțin economia românească, oferindu-le posibilitatea angajaților să lucreze nu doar de acasă, ci și de oriunde își doresc. De asemenea, acestea contribuie la reducerea amprentei de carbon și astfel la protejarea mediului înconjurător. Din punct de vedere demografic, orașele mici au șansa să fie repopulate, reducându-se astfel supraaglomerarea din marile orașe.

Practic, angajații care veneau în marile orașe doar pentru un job într-o companie multinațională, având un job remote pot rămâne în localitățile natale sau se pot muta în orașe mai mici, chiar și în zone rurale, unde pot duce un stil de viață mai liniștit.

„Testând zeci de locații din cei 6 ani în care am lucrat remote îmi dau seama cât de important este să lucrezi în spații adecvate și în medii plăcute, în care să te simți confortabil. Așadar, în cadrul acestui proiect ne-am dorit să promovăm locațiile din România care oferă facilități pentru munca remote, ca de exemplu: birouri în camere, spații adaptate muncii remote în recepție, lobby și grădină, conexiune bună la internet, spații de joacă pentru copii & zonă de lucru pentru părinți”, spune Mara.

Citește și: Angajații Facebook lucrează remote până în iulie 2021. Ce alte companii au decis prelungirea muncii de acasă

“Așadar, munca remote oferă multiple beneficii: flexibilitate, mai puțin timp în trafic și mai mult timp pentru tine, viață socială, angajați mai fericiți, creșterea productivității muncii angajaților, reducerea costurilor pentru companii, diminuarea cantității de dioxid de carbon, protejarea naturii, creșterea consumului local și creșterea economiei românești. Dar, remote work nu înseamnă doar lucrul de acasă. Munca remote îți oferă libertatea de a lucra de oriunde îți dorești - cafenele, parcuri, restaurante - și șansa de a cunoaște oameni noi. Lucrând remote socializezi mai mult, iar viața socială este mai activă când lași biroul pentru munca de la malul mării, de la poalele Tâmpei sau pentru o locație idilică din Maramureș”, spune Amalia.

69% din Millennials vor să muncească remote.

Cât de deschise sunt companiile românești la remote work

Ca urmare a pandemiei a crescut numărul angajaților care lucrează de acasă și a companiilor care au devenit hibride sau total remote. În general, la nivel mondial, înainte de această pandemie, angajații din online și IT lucrau preponderent de la distanță.

“Feedback-ul este unul pozitiv pentru că din ce in ce mai multe companii își dau seama că angajații sunt mai productivi lucrând remote, rezultatele financiare sunt mai bune. Angajații au început să prindă gustul muncii remote și să fie încântați că pot lucra de acasă sau de oriunde își doresc”, explică Mara.

“Companiile care au testat acest stil de lucru în perioada izolării la domiciliu și au înregistrat rezultate favorabile cu siguranță vor continua să le ofere angajaților posibilitatea să lucreze remote sau hibrid. Trendul se va extinde în domenii precum banking, e-commerce, marketing, comunicare, social media, presă, customer support, educație, research, contabilitate”, adaugă Amalia.

Remote work este trendul viitorului. Companiile și joburile din diferite domenii, ca de exemplu tehnologie, telecomunicații, eCommerce, travel vor putea deveni în mare parte hybride sau remote. Piața muncii se va schimba foarte mult în următorii ani datorită tehnologiei, inteligenței artificiale și roboților. Munca de linie va fi preluată de roboți, iar oamenii se vor ocupa mai mult de munca creativă. Oamenii vor lucra mai mult de acasă, sau de oriunde își doresc și mai puțin de la birou, sau chiar deloc de la birou. În anumite domenii nu se va mai justifica necesitatea unor spații mari pentru birouri. Se estimează că în viitorul apropiat procentul celor care lucrează de la distanță va crește cu estimativ 30-50%.

- Mara Eliza Barza -

56% dintre companiile globale permit munca de la distanță, iar 16% dintre ele sunt complet remove, potrivit unui sondaj realizat de OwlLabs în 2019. De asemenea, 68% dintre angajați lucrează de la distanță cel puțin o dată pe lună, iar cei care lucrează de la distanță cel puțin o dată pe lună sunt cu 24% mai fericiți și mai productivi decât cei care nu lucrează de la distanță.

Același sondaj mai arată că firmele care au devenit remote-friendly și-au crescut cifra de afaceri cu 25% mai mult față de cele care își desfășoară activitatea în mod tradițional. 77% dintre oameni au declarat că un loc de muncă flexibil le permite să fie mai sănătoși (să mănânce mai bine, să facă mai mult sport etc.); 86% au spus că sunt mai puțin stresați; 97% au declarat că are un impact pozitiv asupra calității vieții lor, iar 76% dintre angajați au spus că sunt loiali angajatorilor lor pentru că li se permite să muncească de la distanță.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri