61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice și au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni, potrivit unui sondaj realizat de PwC, Global Consumer Insights Pulse Survey 2021.

Pe măsură ce optimismul a crescut, motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile de dinainte de pandemie.

47% dintre respondenți spun că fac cumpărături în magazine zilnic sau săptămânal, comparativ cu 45% în urmă cu șase luni și 41% imediat după începerea pandemiei. Iar trendul se va menține, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenți arătând că „probabil” vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni.

„Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, partener taxe și lider pentru industria de retail și FMCG, PwC România.

Retail jobs

În același timp, cumpărăturile pe smartphone-uri sunt de departe cel mai popular mod de achiziție online. Peste 40% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu șase luni și doar 12% în urmă cu cinci ani.

Criteriile de cumpărare: prețul și comoditatea

În următoarele șase luni, 41% din consumatori intenționează să cheltuiască mai mult pe produse alimentare, 33% pentru modă, 31% pentru călătorii și 30% pentru sănătate și frumusețe (30%), stimulând în continuare redresarea economică.

În ceea ce privește criteriile de cumpărare, prețul și comoditatea rămân pe primele locuri. Astfel, aproape 70% caută cea mai bună ofertă atunci când cumpără un produs indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, și mai mult de jumătate spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este întotdeauna sau foarte adesea important.

Citeste si:
MAM Bricolaj vrea să deschidă 12 magazine în următorii 5 ani, în...
MAM Bricolaj vrea să deschidă...

Sondajul a fost realizat de PwC în luna septembrie, în rândul a 9.370 de consumatori din 26 de țări. PwC este o firmă de consultanță prezentă în 156 de țări cu mai mult de 295.000 de angajați ce oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și consultanței pentru afaceri. Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri