Stingerea siglelor luminoase de pe magazine la ora închiderii, anunțată de Carrefour România într-un video postat recent pe pagina de LinkedIn, este doar una din numeroasele măsuri implementate de retailerul francez pentru a folosi energia responsabil.

La început de iarnă, discuția despre economisirea energiei este la ordinea zilei. Într-un context în care consumatorii casnici se gândesc în principal la reducerea facturii, pentru marile companii inițiativa reprezintă și implementarea unor bune practici de sustenabilitate. Și pe unii, și pe alții, inflația îi determină să abordeze cu mai multă atenție problema economisirii energiei.

Reprezentanții Carrefour au declarat cu mai multe ocazii că în contextul inflaționist actual, în urma creșterii costurilor de producție și ale materiilor prime, Carrefour își asumă un rol de zonă-tampon, absorbind cât mai mult din efectele inflației, astfel încât clientul final să fie cel mai puțin afectat. Economisirea energiei reprezintă și o măsură de reducere a costurilor. Spre exemplu, videoul citat menționează folosirea tehnologiei LED pentru iluminare, care asigură un consum de energie considerabil redus față de becurile clasice, și reducerea temperaturii interioare în sezonul rece (temperatura din magazine va scădea de la 22 la 20°C, ceea ce nu va afecta confortul clienților).

Alte măsuri din magazinele Carrefour includ funcționarea pe grup electrogen, în anumite intervale orare, pentru a economisi energie; ajustarea/scăderea intensității iluminatului pe suprafața de vânzare, cu până la 40% în funcție de areal; implementarea senzorilor de prezență în spațiile comune pentru angajați; stingerea siglelor luminoase ale magazinelor la ora închiderii. Pe lângă eficientizarea energetică a magazinelor existente, toate magazinele nou deschise și pe care Carrefour le va deschide în perioada următoare trebuie să se încadreze într-un grad de eficiență energetică: se calculează valoarea la energia consumată/mp.

„Nu fiți surprinși dacă siglele luminoase vor fi stinse la ora închiderii,a comentat Julien Munch, CEO Carrefour România, într-o postare de pe pagina sa de LinkedIn, cu privire la aceste măsuri. „Vă garantăm aceeași experiență extraordinară în magazinele noastre”.
Carrefour a confirmat pe LinkedIn că nu va modifica programul actual al magazinelor. Retailerul francez dispune de patru formate de magazine: hipermarket, supermarket, express și discounterul Supeco. „Totul rămâne la fel, doar ne folosim energia mai responsabil,” concluzionează videoul care anunță și obiectivele ambițioase ale Grupului Carrefour: reducerea amprentei de carbon cu până la 50% până în 2030 și cu până la 70% până în 2050.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri