În ciuda inflației, crizei energiei și riscului de recesiune, 2023 nu va fi anul mall-urilor și magazinelor fără clienți, spune Laurențiu Jiga, fondator şi CEE Managing Director Brand Management, liderul pieței românești de comunicare indoor și prima companie de profil cu acoperire națională.

”Nu mă aștept ca în 2023 să se reducă traficul din centrele comerciale. Probabil că se va reduce valoarea bonului de consum la centrele comerciale. Probabil, nu sunt sigur, pentru că ok, oamenii au de făcut economii, dar asta nu înseamnă că nu vor să iasă din casă”, a explicat Laurențiu Jiga.

Iar atunci când românii ies din casă, dacă nu este sezonul vacanțelor, principala destinație este mall-ul. Astfel, în cel mai mare mall din România, AFI Cotroceni, sunt în medie peste 50.000 de vizitatori pe zi, iar la unul dintre ultimele mall-uri deschise, ParkLake, circa 25.000. România a ieșit din pandemie cu 76 de mall-uri, singurul oraș mare în care nu există un astfel de centru comercial fiind Reșița.

”Obiceiul ăsta a intrat în sânge cumva, «hai să ne vedem, să bem o cafea la mall». Nu se vor duce neapărat să facă cheltuieli, dar mă aștept să fie în continuare acolo, să meargă la socializare, pentru că asta ne-a lipsit cel mai mult în ultima perioadă. Mergând în mall zilele trecute, cu treabă, am văzut că era extrem de multă lume, nu găseai loc de parcare, ziceai că ești în centrul vechi, deși era vreme frumoasă afară”, spune Laurențiu Jiga.

Ca urmare, spune liderul pieței de comunicare indoor, expunerea va rămâne aceeași și doar decizia de cumpărare ar putea să fie afectată. ”Cred că marketerii vor fi îndeajuns de pe fază să facă comunicarea corectă astfel încât să facă «trigger» pentru consumator către produsul lor. Sunt convins că vor găsi soluții, pentru că până la urmă marketing-ul are la bază creativitatea”, afirmă Laurențiu Jiga.

Ce se va întâmpla cu comunicatea indoor în 2023? Liderul pieței din România se așteaptă la un an echilibrat, cu o continuare a creșterii care a marcat ultima perioadă, dar și la multă precauție. Ne așteptăm să continue cumva creșterea pe care a avut-o și anul trecut. În 2019, spune el, consumul în acest sector era în jurul a 18 milioane de euro, apoi s-a înjumătățit în pandemie, iar în 2021 și-a revenit cam la 75% din valoarea dinaintea crizei COVID-19. Creșterea a continuat și în 2022, dar a fost de circa 10% de la un an la altul, nu 20%, cum se estima. Astfel că probabil și 2023 va fi marcat de o evoluție la fel de prudentă.

Pentru anul care vine, Brand Management pregătește lansarea unei platforme, practic un agregator de spații de advertising. În baza demograficelor, orice brand poate să facă o selecție a locurilor în care vrea să comunice și îsă găsească servicii complete.

”Suntem foarte dornici să vedem cum va funcționa, avem o echipă de testare, avem deja discuțiile făcute și cu clienți, și cu furnizori, și cu ecosistemul pe care vrem să-l acomodăm în această platformă”, spune Laurențiu Jiga. ”În plus, încercăm să vedem ce mai putem face pentru economii, fiindcă e important să avem grijă de buzunare și în viitor, nu numai acum. Sperăm să nu vină alți factori externi care să perturbe piața, consumatorul, clientul, advertiserul”.

Sursa foto: Brand Management

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri