Submarine Burger, lanţul croat de restau­rante specializat în burgeri vegani, a deschis în 2022 două restaurante în București, în zona Floreasca şi în One Cotroceni Park, în urma unor investiţii ce au totalizat 1,5 mil. euro. La începutul lui 2023, afacerea se concentrează pe deschiderea celei de a treia locații, în cadrul America House.

Profilul antreprenorului care a creat lanțul Submarine Burger, croatul Alex Lazinica, este cu atât mai interesant cu cât acesta este, la bază, un om de știință, fiind specializat în robotică și inteligență artificială.

Acesta a absolvit facultatea de profil în Croația, obținând apoi un PhD în inteligență artificială în Viena.

Ulterior, acesta a fondat primul său business - Intechopen, o platformă de resurse educaționale în domeniile științei și tehnologiei cu acces gratuit, în cadrul căreia colaborează inclusiv oameni de știință din România.

Alex Lazinica a trăit apoi în New York pentru o vreme și, cum era pasionat de gastronomie, a descoperit scena burgerilor gourmet, devenind foarte atașat de acest concept.

Submarine Burger Bucuresti

După aceea, acesta a revenit în Croația și, inspirat de experiența americană, a decis să deschidă un restaurant, doar ca hobby, cu ingrediente locale și organice. Afacerea a devenit însă un succes atât de mare încât au mai urmat și alte deschideri similare.

De asemenea, Alex Lazinica mai deține un startup numit Underline.io, pe care acesta îl descrie ca fiind "un fel de Netflix pentru oamenii de știință".

Ulterior acestui parcurs profesional a urmat și deschiderea Submarine Burger din România, care a intrat pe piața din România în 2021 prin deschiderea unui prim punct de vânzare, pe principiul dark kitchen, având produse disponibile exclusiv pe platforma Glovo.

Probabil următoarea țintă a Submarine Burger, după București, va fi Trieste, Italia. Vrem să dovedim că brandul poate avea succes pe trei piețe diferite. Am avut o listă de țări potențiale, printre care și Polonia, Cehia și Ungaria, dar în ce privește România, au existat o serie de aspecte privind potențialul pieței, primul fiind dimensiunea acesteia.

Alex Lazinica, fondator Submarine Burger

În acest sens, fondatorul Submarine Burger a arătat că Bucureștiul are o creștere foarte rapidă în termeni de concepte noi de afaceri și că nu există o competiție foarte mare pe acest segment.

Submarine Burger Bucuresti

De asemenea, acesta a explicat și faptul că este greu de spus în acest moment dacă locațiile actuale Submarine Burger din București au fost o alegere bună, acest lucru urmând să fie evaluat ulterior.

Alex Lazinica arată însă că există însă și unele neajunsuri în ce privește intrarea afacerii în România, unul dintre acestea fiind distanța, între Croația și România neexistând zboruri directe.

Totodată, antreprenorul recunoaște că nu se așteaptă la un succes peste noapte, știind că nu este realist, dar speră ca în 2023 trendul să fie bun.

Cât privește costurile forței de muncă, antreprenorul a arătat că acestea sunt similare cu cele din Croația în ce privește piața din România, ceea ce a ajutat la luarea deciziei.

Concret, omul de afaceri croat a detaliat faptul că angajații din România sunt în jur de 30, în proporție de 90% forță de muncă locală, aceștia fiind adeseori trimiși la specializare la sediul central din Croația, unde există o echipă de aproximativ 12 oameni.

Cât privește strategia, compania este concentrată în acest moment pe trei direcții: calitatea mâncării, calitatea serviciului, precum și curățenia localurilor.

Totodată, antreprenorul a arătat că vânzările online Submarine Burger din Croația se situează la aproximativ 40% din vînzările totale, iar în România procentul este similar.

Mai mult, conform lui Alex Lazinica platforma online Submarine Burger are în jur de două milioane de vizitatori în fiecare an, iar acum s-a gândit să înceapă să-i cunoască pe aceștia în mod direct.

Filosofia mea de business este că viața este prea scurtă ca să nu riști. Spun deseori că este un risc mai mare să nu încerci ceva decât să încerci și să dai greș. Pentru că dacă încerci și greșești, înveți ceva, iar în esență nu există nicio siguranță în privința a nimic.

Alex Lazinica, fondator Submarine Burger

Antreprenorul croat a concluzionat spunând că la finalul zilei nu contează dacă vinzi cărți sau burgeri, procesele fiind similare.

Totuși, mai spune Alex Lazinica, cel mai important aspect în creșterea oricărui business este acela de a crea o echipă de angajați care să aibă încredere în persoana care le conduce și pe care aceștia să o perceapă ca pe un lider.

Pentru acest lucru, însă, a încheiat acesta, liderul trebuie să-și trateze echipa cu respect.

Sursa foto: Submarine Burger

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri