26 Octombrie 2023

retailArena 2023. Cătălin George Pozdarie, Hervis România: Clienții se uită tot mai mult la bani, dar ca retaileri nu putem trăi doar din promoții și reduceri



Cătălin George Pozdarie, CEO Hervis România, a făcut o analiză extrem de realistă a situație actuale pe piața românească a echipamentelor pentru sport.

Deși avem impresia, mai ales judecând pe baza postărilor din rețelele sociale, că românii fac foarte mult sport, lucrurile nu stau deloc așa, a declarat Cătălin George Pozdarie la retailArena 2023. Doar 7% dintre persoanele peste 15 ani practică sportul regulat măcar o dată pe săptămână în România. Ca termen de comparație, în țările nordice sunt 75, în Unagria 35%, iar în Croația și Slovenia – pe la 40%. ”Din Europa de Est, suntem cei mai leneși – știu că nu sună bine”, spune reprezentantul Hervis. ”Preferăm să mergem la un grătar decât să mergem la alergat”.

Magazine de sport sau de fashion?

Pe de altă parte, acest procent indică și un potențial de creștere foarte mare. Nu e de mirare, a afirmat Cătălin Pozdarie, că suntem probabil țara din Europa de Est cu cel mai mare număr de jucători în piață.

”Piața s-a aglomerat, iar concurența îți crează dorința să fii învingător”. Foarte puțini sunt însă cei care chiar au o ofertă pentru persoanele care practică sport, majoritatea sunt pe foot& fashion, spune el. ”Pe numele lor scrie sport, dar câte articole sportive găsești în magazinele lor?”

Deși Hervis Romania a fost printre primii jucători din piață care a vorbit despre omnichannel și a avut și soluții de acest tip, vânzările online au reprezentant în 2022 în jur 10% din cifra de afaceri, iar anul acesta vor fi sub 10%. ”Asta înseamnă întoarcerea clienților din magazine, ceea ce îi bucură pe proprietarii de centre comerciale, dar se vede și în scăderea vânzărilor”, a explicat Cătălin Pozdarie.

Cum arată clientul anului 2023

În opinia sa, românii și-au schimbat comportamentul de consum. ”Clientul anului 2023 e un client care se uită foarte mult la bani. De la sfârșitul lui 2022, lumea e tot mai atentă cât e dispusă să cheltuiască pe un produs.”

În schimb, clienții se orientează mai mult pe experiențe, cum ar fi concediile, iar acest lucru se vede în consum. Oamenii sunt mai reticenți să cumpere produse de lungă întrebuințare și caută promoții și reduceri de preț, ”Or noi ca retaileri nu putem trăi doar din promoții și reduceri de preț”, spune CEO-ul Hervis România.

Mai puțini vizitatori în magazine

Compania mizează pe fidelizarea clienților, dar recunoaște că factorii externi au o influență puternică. În vreme ce zona de food e în creștere în toată Europa, cea de echipamente de sport este sub presiune. Reprezentantul Hervis România recunoaște că se vede o scădere a numărului de vizitatori în magazine de 20% față de anul trecut. Cum rata de conversie rămâne constantă, șansele de a face conversia scad.

Anul viitor noi va fi mai degrabă unul de stagnare pentru companie. Hervis a deschis însă 4 magazine noi anul acesta iar în 2024 are în vedere deschiderea de la Craiova, care a fost amânată, și o a doua va fi la Pitești, atunci când dezvoltatorul va definitiva proiectul. ”Mergem mai departe, ceea ce arată încrederea acționariatului în piața din România”, a conchis Cătălin Pozdarie.

retailArena este organizat de retail.ro și Wall-Street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.



Citeste si