Ikea recheamă aceste produse: Există risc de electrocutare

Sursǎ foto: Shutterstock

Ikea recheamă aceste produse: Există risc de electrocutare

Cuprins Articol:

Retailerul suedez de mobilă Ikea recheamă anumite ghirlande luminoase şi lămpi cu led-uri pentru exterior cu ştecăr neconform din familiile de produse Ledljus, Sommarlanke, Strala şi Utsund, pentru care avertizează că există risc de electrocutare, scrie Agerpres.

Care sunt produsele pe care le recheamă IKEA?

"Ikea îndeamnă toţi clienţii care deţin anumite ghirlande luminoase şi lămpi cu LED-uri pentru exterior din familiile de produse Ledljus, Sommarlanke, Strala şi Utsund să nu le mai folosească şi să contacteze Ikea în cel mai scurt timp. Din cauza unei erori de fabricaţie, ştecărul acestor produse nu îndeplineşte un important standard de siguranţă, existând riscul de electrocutare.(...) Pe parcursul dezvoltării lor, produsele trec printr-un amplu proces de evaluare a riscurilor şi sunt testate riguros pentru a ne asigura că respectă cerinţele şi reglementările aplicabile pe toate pieţele în care Ikea îşi desfăşoară activitatea. Cu toate acestea, am fost informaţi că un anumit ştecăr, utilizat pentru produsele enumerate mai sus, nu respectă un important standard de siguranţă pentru limitarea pătrunderii apei, din cauza unei erori de fabricaţie", se arată într-un anunţ al companiei.

Ce trebuie să facă clienții care au cumpărat aceste produse?

Potrivit retailerului, clienţii care deţin unul dintre produsele vizate trebuie să înceteze imediat folosirea acestuia şi să contacteze compania pentru rambursare integrală. Dovada achiziţiei (bonul fiscal) nu este necesară.

Ingka Group, entitatea care gestionează magazinele Ikea din 31 de ţări şi este responsabilă pentru 90% din vânzările globale ale companiei, a raportat anul trecut o scădere a profitului anul şi vânzărilor, după ce a redus preţurile în încercarea de a-i încuraja pe cumpărătorii speriaţi de inflaţie să revină în magazinele sale.

În schimb, subsidiara Ikea România a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale şi un avans de 5% al comerţului online, în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024), comparativ cu anul precedent. Compania a înregistrat o creştere a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele din România, marcând o majorare de 15% faţă de anul precedent, influenţată şi de deschiderea noului magazin din Timişoara în iunie 2023. Site-ul retailerului a înregistrat peste 28 de milioane de vizite şi mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendinţa în creştere a consumatorilor de a face achiziţii online.

Personalizate pentru tine