18 Septembrie 2009

Dussaix, Carrefour Romania: Intr-un an am putea exporta produse romanesti sub marca privata



Retailerul francez Carrefour, care opereaza pe plan local o retea de 22 de hipermarketuri si 24 de supermarketuri, are in vedere inceperea, cel devreme peste un an, a exportului de produse romanesti fabricate sub marca proprie, in magazinele sale din Bulgaria, Rusia, Turcia si Polonia.
“Avem in vedere extinderea la nivel regional a distributiei de produse romanesti fabrica sub marca proprie Carrefour, proiect care ar putea fi demarat intr-un an – un an si jumatate, si care vizeaza 300-400 de articole din cele 1.200 comercializate in unitatile din Romania in prezent”, a declarat Arnaud Dussaix (foto), director de achizitii in cadrul Carrefour Romania.

Cel mai probabil, prima tara unde vor fi exportate produsele romanesti va fi Bulgaria, a spus pentru Wall-Street, oficialul Carrefour, adaugand ca strategia retailerului, la nivel global, este de a importa doar acele produse care nu se gasesc in tara respectiva. In Bulgaria, Carrefour opereaza in prezent un singur magazin, inaugurat anul acesta, iar in Rusia – doua hipermarketuri.

Dintre cele 1.200 de articole comercializate sub marca privata Carrefour, 500 sunt produse in Romania de 40 de furnizori locali, printre care Farmec (cosmetice), Vascar (pateuri si mancaruri), European Drinks (sucuri), Danone (produse lactate) si Orkla (pateuri, conserve), Fares Trading (ceaiuri), Argus (ulei), Agrofruct (fructe), Pambac (paste), Ocean Fish (produse din peste) si Lemarco (zahar).

In prezent, 6% din vanzarile totale cifrate la peste un miliard de euro sunt realizate de produsele sub marca privata.

“Vrem ca pana in 2011, ponderea marcilor private in total vanzari sa fie de 20%, apropiindu-ne de pietele vestice”, a mai spus Dussaix.
Carrefour a lansat astazi, asa cum Wall-Street anunta acum o luna, marca proprie Carrefour, pozitionata pe segmentul mediu al preturilor.

Marcile private ale Carrefour acopera atat segmentul produselor de larg consum (Nr. 1, Carrefour), cat si electrocasnice (Carrefour Home) textile (Tex) sau Reflets de France (produse ale patrimoniului cultural francez, pozitionate pe segmentul mediu-superior al preturilor).

Cititi mai multe detalii despre strategia Carrefour in privinta marcilor private, precum si o analiza asupra pietei de profil.



Citeste si