13 Noiembrie 2009

Heineken: Reducerile de cost sunt ca aerul, le facem in fiecare zi, nu depind de criza



Dupa cinci ani de crestere, anul acesta ar putea aduce pentru Heineken Romania, al doilea mare jucator de pe piata locala a berii, o stagnare a afacerilor sau chiar o usoara scadere. Cu toate acestea, Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania, sustine ca adaptarea companiei la tendintele din piata s-a realizat rapid, fara reduceri abrupte de costuri, aceste masuri facand parte din strategia de zi cu zi a producatorului.
“Criza economica nu s-a incheiat inca. Sunt semne pozitive in SUA si in Europa de Vest, insa Romania este inca in recesiune si nu ma astept la o revenire miraculoasa a industriei de bere in ultimul trimestru, ar fi naiv”, declara Jan Derck van Karnebeek (foto).

Potrivit acestuia, doua lucruri sunt importante pentru compania pe care o conduce, indiferent de contextul economic pe care il traverseaza: atentia pentru branduri si pentru raportul pret-calitate.

“Vindem branduri si pe perioada de criza si trebuie sa avem in permanenta o atentie deosebita pentru raportul pret-calitate. De ce sa ii dai consumatorului o promotie in care poate sa castige o masina, cand mai bine sa le oferi un produs de calitate la un pret bun in magazine”, explica oficialul Heineken Romania.

Compania nu a schimbat structura distribuitorilor si a redus stocurile din prima parte a acestui an. In plus, Heineken a finalizat bugetul pentru anul 2010, “unul realist”, dupa cum mentioneaza directorul general, care se asteapta la un nou an de incertitudine economica.

“Suntem mai atenti la cerintele consumatorilor, ai retailerilor. Pe timp de criza este bine sa faci ce ai facut ieri si un pic mai bine. Am redus stocurile din prima parte a anului, trebuie sa ai suficiente stocuri pentru cererea din piata, dar nu peste”, spune Jan Derck van Karnebeek.

Totodata, anul acesta Heineken Romania a renuntat la brandul Ciuc Winter, alegand sa se concentreze pe 5 branduri principale - Heineken, Neurmarkt, Bucegi, Golden brau si Ciuc.

Pe de alta parte, Heineken Romania care a renuntat in urma cu aproape o luna la productia locala de malt, pentru a-si creste eficienta, a semnat de curand un parteneriat cu filiala locala a producatorului francez de malt Soufflet, companie care va asigura o parte din necesarul de malt, fara a oferi insa detalii despre cantitatea ce urmeaza sa fie furnizata.

Heineken producea malt in sectiile de la Hateg, Craiova si Miercurea-Ciuc, in urma acestei decizii 60 de angajati fiind concediati.

Grupul francez Soufflet isi desfasoara activitatile de productie si comercializare a maltului in 24 de fabrici localizate in Franta, Republica Ceha, Polonia, Ungaria, Slovacia, Romania, Rusia, Kazakhstan, Ucraina si Serbia. In Romania, compania este prezenta din anul 1998.

Heineken Romania are cinci fabrici de bere situate in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea-Ciuc si Targu Mures si 1.300 de angajati. Portofoliul de marci acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Compania a raportat in primul semestru al anului un avans de 12% a cifrei de afaceri, pana la o valoare neta de 436 mil. lei (103,3 mil. euro).



Citeste si