Un amplu proces de rebranding, o noua unitate de productie in valoare de peste 40 mil. euro, extinderea portofoliului de produse si miza pe exporturi sunt cativa din asii din maneca ai Scandia Food in atingerea pozitiei de lider al industriei de produse alimentare, obiectiv care face parte din planurile companiei pentru urmatorii 5 ani.
Dupa opt ani in care identitatea companiei a ramas neschimbata, Scandia Sibiu a devenit recent Scandia Food in urma unuia dintre cele mai complexe procese de rebranding, demarat in decembrie 2009. Noua platforma – misiune, viziune, valori si identitate vizuala – a fost dezvoltata impreuna cu Seed Consultants, partener exclusiv Landor in Romania.

Comunicarea noii identitati a companiei va incepe la 1 noiembrie si va dura 12-18 luni. Reprezentantii companiei nu au dorit sa faca public bugetul alocat acestui proces de rebranding.

“Ne propunem sa devenim cea mai mare companie de produse alimentare din Romania. Vom lansa incepand cu acest an produse noi la care muncim de peste un an, vom ataca noi categorii. Vom creste pe baza diversificarii portofoliului, o comunicare mai coerenta, domenii noi de activitate, corelate cu industria in care activam, strategie eficienta de HR”, a explicat Robert Redeleanu (foto), director general Scandia Food.

Totodata, acesta a subliniat ca unul din pilonii de dezvoltare ai Scandia Food il va reprezenta si activitatea de export. Scandia Food este incepand cu acest an prezenta pe pietele din Ungaria si Bulgaria. Exporturile vor reprezenta circa 5% din cifra de afaceri a companiei in acest an, urmand ca intr-un interval de 5 ani acestea sa totalizeze 10-15% din afacerile Scandia Food.

“Piata din Bulgaria se afla la sub o treime fata de cea din Romania, in timp ce industria din Ungaria este de doua ori mai mare fata de cea romaneasca. In Ungaria suntem prezenti in majoritatea lanturilor de magazine. Pentru moment nu intentionam sa mai intram si pe alte piete. Produsele noastre mai ajung la comunitatile de romani din Italia si Spania”, spune Redeleanu.

Intrebat in legatura cu posibilitatea dezvoltarii producatorului prin intermediul unor eventuale achizitii, directorul general al Scandia Food a afirmat ca pe plan local compania este in permanenta atenta la astfel de oportunitati, insa “nu gaseste sinergiile potrivite”. “Si in plus este putin mai dificil, in conditiile in care detinem o cota in volum de peste 70% pe piata de pate cu ficat. In ceea ce priveste Ungaria si Bulgaria ne propunem deocamdata sa crestem prin forte proprii”, declara Robert Redeleanu.

O noua fabrica la Sibiu. Investitie – 40 mil. euro

Scandia Food va finaliza in luna decembrie relocarea liniilor de productie din vechea unitate, situata in centrul Sibiului, in fabrica noua, construita la iesirea din oras, pe un teren achizitionat de companie. Investitia in aceasta noua unitate se ridica la aproximativ 40 de milioane de euro si va asigura o crestere a capacitatii de productie cu pana la 30%. In prezent, capacitatea de productie se ridica la 20.000 tone.

Compania are 650 de angajati si a inregistrat in 2009 o cofra de afaceri de 203 mil. lei, in crestere cu 1,7% fata de 2008. Pentru 2010, directorul general estimeaza o stagnare la nivelul anului trecut.

“Este un an foarte dificil. Potrivit datelor MEMRB, industria de conserve din Romania a suferit la 9 luni o scadere accentuata, de 12-15% in volum. Incercam sa compensam scaderea pietei prin exporturi, noi produse si majorarea cotei de piata. Depindem foarte mult si de evolutia cursului valutar, in conditiile in care 70% din materia prima este importata”, declara Robert Redeleanu.

Scandia Food importa materie prima din tari precum Olanda, Germania si Spania.

Pe de alta parte, Scandia Food pregateste o strategie agresiva si pentru segmentul HoReCa. Potrivit lui Redeleanu, compania va lansa in curand Bistroline, o linie de produse gata preparate, in ambalaje de peste 2 kilograme, destinate consumului in restaurante.

Scandia Food este prezenta pe piata din Romania prin marcile Scandia Sibiu (pate cu ficat – cota volum 11,2%; mancaruri traditionale romanesti gata preparate – cota volum 15%; carne in suc propriu – cota volum 8%), Bucegi (lider al categoriei de pare cu ficat – cota volum 40,8%; carne presata la conserva – cota volum 5,4%), Sadu (pate cu ficat – cota volum 11%; mancaruri la conserva – cota volum 16,8%; carne la conserva – cota volum 11,5%), potrivit datelor MEMRB, iunie-iulie 2010.

Istoricul companiei

1922
– Josef Theil, cetatean german recunoscut in breasla producatorilor de mezeluri din Sibiu, infiinteaza fabrica de preparate si conserve din carne Theil.
1941 – Fabrica Theil devine Scandia Romana
1990-1996 – Perioada de tranzitie – fabrica exporta in exclusivitate in tari precum SUA, Marea Britanie, Germania, fosta Uniune Sovietica, Japonia, pana in 1996 cand reia productia pentru piata din Romania.
2001 – In urma unei licitatii publice compania este preluata de actualii actionari, devenind o companie privata 100%.
2010 – Scandia devine Scandia Food.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri