22 Februarie 2013
Ce ar putea face statul cu banii de investitii alocati de Petrom
Cea mai mare companie din Romania, Petrom, a anuntat pentru anul acesta un buget de investitii imens, de un miliard de euro, bani care vor intra in economia reala si vor sprijini cresterea. Afla cat de mult inseamna acest miliard si ce ar putea face statul cu acesti bani prin comparatie cu valoarea altor piete si a investitiilor din alte sectoare.
Statul ar putea construi peste 16.000 de apartamente in Bucuresti
Asta inseamna ca s-ar putea construi cu banii de investitii ai Petrom peste 16.000 de apartamente in Bucuresti.
Ar putea construi pana la 260 km de autostrada
Astfel, daca bugetul Petrom pentru investitii s-ar aloca pentru constructia de autostrazi si luand in calcul standardele de cost ale Ministerului Transporturilor, s-ar putea realiza cel putin 160 km si maximum 260 de km de autostrada.
Ar acoperi de doua ori pierderile sistemului bancar
Astfel, bugetul de investitii al Petrom ar putea acoperi pierderile sistemului bancar de doua ori.
Ar putea plati de peste doua ori datoriile CFR Marfa
Datoriile totale ale CFR Marfa, de 411 milioane euro, ar fi acoperite de 2,5 ori prin bugetul de investitii al Petrom.
Petrom investeste intr-un an cat Orange si Vodafone in cinci
Si Vodafone a anuntat pentru acest an investitii de circa 100 de milioane de euro, din care o mare parte se vor indrepta catre retea.
Practic, cei mai mari operatori telecom din piata romaneasca ar urma sa investeasca in 5 ani cat Petrom in acest an.
Tot consumul de electrocasnice si IT&C de abia a depasit bugetul Petrom
Practic, tot consumul de bunuri de folosinta indelungata din Romania de abia a reusit sa depaseasca investitiile bugetate de cea mai mare companie a tarii.
Investitiile Petrom, de sase ori mai mari decat actiunile scoase la vanzare pe Bursa
Raportat la bugetul de investitii al Petrom, de un miliard de euro, toate actiunile vandute pe Bursa prin oferte au valorat de peste 6 ori mai putin.
Bugetul de investitii al Petrom, de trei ori cat piata de publicitate
In jur de 63% din suma (aprox.190 de milioane de euro) vor fi investite in reclame pe televiziune, conform agentiei de media Initiative. Reclamele pentru televiziune sunt urmate de internet (cu 41 de milioane de euro), OOH (30 mil. euro), presa scrisa (23 mil. euro) si radio (18 mil. euro).