Fostul manager al retelei private Regina Maria, Ana Maria Marian, conduce in prezent clinica Intermedicas specializata in second opinion. Intr-un interviu acordat wall-street.ro, CEO-ul Intermedicas vorbeste despre importanta educatiei medicale si noul abonament concierge medicine lansat la inceput de an.

Intermedicas Worldwide SRL este singura companie din Romania care ajuta pacientii romani sa gaseasca o a doua opinie medicala la medici din tara si din strainatate. In 2016 compania avea o cifra de afaceri de aproximativ 1,7 milioane de lei, ceea ce a reprezentat o crestere de 20% fata de 2015, iar pentru 2017 estimeaza o crestere de 30%.

Anul trecut in jur de 50 de pacienti pe luna beneficiau de servicii de second opinion, in prezent sunt peste 70 de pacienti pe luna. "Intr-o populatie cum e Romania, oamenii nu sunt foarte sanatosi si nici bine educati din punct de vedere medical, 70 de pacienti pe luna care solicita servicii de second opinion este foarte putin", a precizat Ana Maria Marian, CEO Intermedicas.

Cel mai adesea pacientii oncologici sunt cei care solicita asftel de servicii, dar sunt si pacienti cu probleme din zona de neurologie, reumatologie, gastroenterologie sau ortopedie. Din numarul total de pacienti 70% sunt diagnosticati cu cancer si aproximativ jumatate din acestia au varste sub 40 de ani. Dupa ce sunt diagnosticati, solicita o a doua opinie.

Sanatatea e grija noastra, nu a medicului, a spus Ana Maria Marian.

O consultatie de second opinion costa 900 de lei si daca alege sa faca tratamentul pretul variaza in functie de ce are nevoie pacientul. Compania are peste 250 de medici parteneri, dintre care 100 sunt sunt din Romania si ceilalti din afara tarii. Din cei 150 de medici din strainatate 70% sunt din Germania si altii din Franta si Italia. Compania colaboreaza intr-o masura mai mica cu SUA si Japonia, preturile acestora fiind prea mari si in foarte putine cazuri cu Austria.

Abonamentul concierge medicine

Intermedicas in colaborare cu centrele medicale Sanador, Monza, Medsana, Academica si Metropolitan Hospital au lansat un nou produs pe piata serviciilor medicale private, pachetele de concierge medicine cu acces la mai multi operatori. Concierge medicine reprezinta o abordare moderna a relatiei dintre medic si pacient, prin care un consultant medical acompaniaza pacientul in solutionarea problemei medicale. In prezent in jur de 600 de persoane sunt abonate la acest pachet de servicii.

Preturile abonamentelor sunt in medie intre 15-23 de euro pe luna de persoana si pot varia in functie de serviciile acoperite. Abonamentele de top includ servicii de second opinion si zona de visiting doctors, care solicita opiniile unor medici din afara tarii. Acesti medici vin regulat la Intermedicas si ofera consultatii pe diferite specialiatati. Pacientii pot accesa pe langa medicii din Romania si medicii din strainatate.

Intermedicas sustine ca, un medic specializat in concierge medicine nu poate sa aiba in grija mai mult de 600-700 de pacienti, iar un medic obisnuit se ocupa de 2000-3000.

"In urma un studiu realizat in SUA, pacientii care au apelat la concierge medicine au avut cu 35% mai putine zile de spitalizare, cu 65% mai putine vizite in camera de garda si cu 66% mai putine vizite la diferite specialitati. Medicul prin faptul ca, sta de vorba, monitorizeaza si indruma pacientul, il ajuta foarte mult nu doar sa fie eficienta rezolvarea problemei medicale, dar sa castige si mult timp”, a precizat CEO-ul Intermedicas.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri