Continental transforma propulsorul electric intr-un "incarcator". Sistemul "AllCharge", cum a fost numit de Continental, se bazeaza pe componentele unui motor electric conventional, care cuprinde un motor electric si un invertor - pentru comutarea intre curent continuu (DC) si curent alternativ (AC).

Cum schimbarea constanta a tensiunii DC/AC la diferite voltaje este deja o trasatura specifica a motoarelor electrice, aceste componente au toate trasaturile pentru a functiona ca un sistem de incarcare. Prin exploatarea acestor caracteristici, Continental poate acum sa asigure compatibilitatea cu diferite tehnologii de incarcare utilizand o solutie existenta in masina.

Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timisoara. Specialistii romani au avut responsabilitatea pregatirii din punct de vedere software si hardware a acestuia.

Pe langa faptul ca pot incarca vehiculul la orice statie de incarcare, la o viteza de iesire de pana la 800 V si pana la 350 kW, soferii au si 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord daca este necesar. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului sa fie folosita pentru incarcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau gratar electric.

„Astazi, soferii masinilor electrice isi parcheaza de multe ori masina intr-o statie care nu le permite sa incarce pe atat de repede pe cat si-ar dori. Avantajul maxim poate fi atins pentru statiile de incarcare de curent alternativ urbane unde este posibila o incarcare de 12 ori mai rapida“, spune dr. Oliver Maiwald, seful departementului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental.

Statia de incarcare selectata poate oferi o incarcare alternativa lenta in curent alternativ sau, in cazul in care ofera o incarcare de curent continuu de mare viteza, este posibil ca masina sa nu fie dotata cu tehnologia necesara pentru a sustine acest lucru.

Eforturile de extindere a infrastructurii actuale se confrunta cu o dilema: statiile de incarcare de curent alternativ monofazate si trifazate, care sunt mai ieftine de instalat si, prin urmare, cel mai raspandit tip de punct de incarcare, implica perioade de incarcare relativ lungi, ceea ce le face impracticabile pentru calatorii lungi. In acelasi timp, statiile de incarcare de curent continuu, de mare viteza, cu tehnologia lor costisitoare, sunt inca foarte putine si sunt la foarte mare distanta intre ele. In plus, multe masini electrice nu sunt inca echipate pentru incarcarea de curent continuu de inalta tensiune.

"Ceea ce lipsea pana acum era o solutie universala capabila sa lucreze cu orice tip de statie de incarcare", spune dr. Martin Brüll, expert responsabil pentru noul sistem de incarcare.

Continental a dezvoltat un sistem inovator, care este in esenta o propulsie electrica modificata in care motorul electric si invertorul (care comuta intre curent continuu si curent alternativ) au fost special adaptate pentru a face fata sarcinii suplimentare de incarcare. Singura componenta suplimentara implicata in acest sistem este un convertor DC / DC al carui obiectiv este asigurarea unui flux de putere optimizat la baterie in orice moment.

5 minute de incarcare ofera o distanta de condus de pana la 150 km

Vehiculul este echipat cu un singur conector de cablu, dar exista doua posibile cai de incarcare a bateriei. In cazul sistemului de curent alternativ, curentul curge de la statia de incarcare, prin intermediul motorului electric, la invertor, unde este transformat in curent continuu inainte de a fi alimentat de la baterie. In cazul curentului continuu, cel de la statia de incarcare curge direct prin invertor catre baterie. AllCharge functioneaza cu orice tip de statie de incarcare si poate functiona la o viteza de pana la 800 V si o putere de la 150 kW in prezent si pana la 350 kW pentru aplicatii premium speciale.

"Cu o incarcare de curent continuu de 350 kW, timpul de incarcare de cinci minute asigura aproximativ 150 km de distanta parcursa - un bun indiciu al potentialului real al sistemului nostru de incarcare", spune dr. Brüll.

In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro in activitatile din Romania. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate in Romania. Continental detine sapte unitati de productie si patru centre de cercetare si de dezvoltare in Timisoara, Sibiu, Carei, Nadab, Brasov si Iasi. Continental este partener al unui joint-venture in Slatina si are un centru de distributie a anvelopelor in Bucuresti. Continental avea 18.200 de angajati la finalul anului 2016 si isi va mari echipa cu aproximativ 1.500 noi membri in acest an in Romania.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »