Autoturismul electric EQC va ajunge pe piata la mijlocul anului 2019. SUV-ul electric va fi propulsat de doua motoare electrice pe puntile fata si spate, cu o putere combinata de 300 kW.

Propulsoarele electrice sunt configurate in mod diferit: motorul fata este optimizat pentru cea mai buna eficienta posibila in intervalul de sarcina mic pana la mediu, iar cel din spate pentru dinamism. Impreuna, acestea genereaza o putere de 300 kW si un cuplu maxim de 765 Nm.

Acumulatorii Mercedes-Benz EQC au o capacitate de 80 kWh si sunt Litiu-Ion. Acestia vor fi produsi de compania Accumotive, care face parte din grupul Daimler. La o priza CCS Combo de 110 kW, SUV-ul poate fi incarcat de la 10 la 80% in 40 de minute. Incarcarea la o statie de perete Mercedes-Benz va fi de pana la trei ori mai rapida decat o priza electrica de uz casnic. Exista si posibilitatea de a incarca la curent alternativ, de 7.4 kW, insa nemtii nu au spus in cat timp. EQC este echipat cu un incarcator (OBC) racit cu apa, cu o capacitate de 7,4 kW, potrivit pentru incarcarea la domiciliu sau la statiile publice de incarcare.

VIDEO: Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Autobuzul electric cu...
Citeste si: Jest Electric are autonomie de 210 kilometri si comenzi din Romania

Mercedes-Benz EQC accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,1 secunde si atine o viteza maxima de de 180 km/h.

Pentru lansarea pe piata, 200 de prototipuri si vehicule de pre-productie EQC sunt testate pe patru continente (Europa, America de Nord, Asia si Africa). Programul de testare are mai mult de 500 de teste individuale. La fel ca toate vehiculele Mercedes-Benz, EQC trebuie sa completeze programul de testare standard. Exista, de asemenea, teste speciale pentru propulsorul electric, celula de combustibil si interactiunea tuturor componentelor sistemului de propulsie.

In plus fata de programele obisnuite si extinse de teste de impact, Mercedes-Benz aplica standarde de siguranta suplimentare pentru baterie si pentru toate componentele electrice.

Renault dezvolta o noua...
Citeste si: Renault dezvolta o noua generatie Zoe. La ce autonomie tinteste firma

Chiar daca primul model va fi un SUV, gama EQ este de asteptat sa primeasca un sedan si alte caroserii, deoarece platforma permite crearea rapida a unor noi modele. Sedanuri de diferite dimensiuni ar trebui sa urmeze SUV-ul EQ pentru a lupta cu modele ale rivalilor Tesla, BMW si Audi.