Retailerul francez de articole sportive Decathlon estimeaza ca va incheia anul cu afaceri de aproximativ 800 milioane lei, in crestere cu peste 25% fata de anul trecut. Retailerul urmareste pe plan local o strategie diferita fata de cea aplicata in celelalte tari in care este prezent privind deschiderile de magazine. Alex Domsa, manager de expansiune Decathlon a explicat care este strategia Decathlon in Romania si ce planuri de dezvoltare are retailerul francez.

Decathlon Romania va incheia anul cu afaceri de circa 800 milioane lei, in crestere fata de anul anterior, cand a inregistrat vanzari de peste 600 milioane lei. Cresterea s-a datorat scaderii preturilor articolelor Decathlon in medie cu 8-10%:

“Strategia noastra este sa scadem preturilor: in jur de 50% declara ca nu fac sport si spun ca nu-si permit. Targetul nostru este sa ajungem la toata populatia, credem ca scazand preturilor, ne vom fideliza clientii pe termen lung. E un model de business diferit de ceea ce ofera piata romaneasca”, spune Alex Domsa.

Retailerul isi permite sa scada preturile – pentru 2018 francezii vor urma acelasi trend – deoarece controleaza, in cazul multor articole Decathlon, procesul de productie. “De la creatie, design, productie si apoi vanzare. Nu avem niste procese in plus care ar putea sa ne coste extra si sa penalizeze clientul la raft”, mai spune directorul de expansiune.

Retail jobs

O sa scadem preturile pana reusim ca lumea sa ne perceapa asa cum vrem noi, sport accesibil pentru toti. E greu, insa vrem sa scadem intre 7% si 10%, depinde de articol, sa vedem daca reusim, la un moment dat trebuie sa transformam scaderea de rezultat cu cresterea de cifra.

O parte din articolele comercializate de Decathlon sunt produse in Romania, precum biciclete, incaltaminte sau textile, insa procent este destul de mic. Pe viitor, insa, retailerul urmareste sa dezvolte productia pe plan local, mai ales in contextul inaugurarii centrului logistic de la Stefanesti, judetul Ilfov, primul de acest fel din Sud-Estul Europei, care va aproviziona si Bulgaria si Grecia.

“Ne intereseaza sa marim productia pentru ca e mai profitabil, avand productia si depozitul aproape, tot costurile presupuse de aceste procese in alta tara ar trebui sa se elimine”, spune Alex Domsa.

Citeste si:
Planul de renunțare a României la cărbune va fi modificat
Planul de renunțare a...

Un nou concept de magazine Decathlon

Retailerul francez detine pe plan local 20 de magazine si urmeaza sa deschida alte doua pana la finalul anului, in Piatra-Neamt si in Buzau, unde vor investi 850.000 euro, respectiv 600.000 euro. Strategia de extindere pe plan local prevede deschiderea a 3-4 magazine anual pentru urmatorii trei ani.

Pentru Romania, insa, Decathlon tinteste un concept de magazine neexistent pe alte piete in care activeaza. “Vorbim de magazine mici, de 800 metri patrati, cum am deschis in Focsani si Targu-Jiu”, explica Alex Domsa.

Suprafata medie a unui magazin Decathlon este de 3.000 de metri patrati, insa gasirea spatiilor disponibile sunt o provocare pentru retailer.

“Daca ne-am fi limitat doar la magazine de 3.000 de metri patrati, probabil ca expansiunea in Romania s-ar fi terminat demult. Incercam sa fortam acest concept nou pentru a fi cat mai aproape de consumator in orasele mici, e o adevarata dificultate sa gasim spatii in care sa putem spune intr-adevar ca suntem intr-un magazin Decathlon. Temerea cea mai mare e ca nu putem sa cream experiente sportive intr-un spatiu mic, in schimb aici sunt tot felul de atuuri care vin sa ne ajute, cum e comertul online, unde nu ai nevoie de toata gama de produse intr-un magazin”, explica Alex Domsa.

Citeste si:
Oradea a semnat o investiție de 125 de milioane de euro în...
Florin Birta, primarul...

Daca magazinele cu suprafete de 3.000 de metri patrati poti fi situate in afara orasului, pentru conceptele mici retailerul se orienteaza catre centrul comercial lider al orasului.

In ceea ce priveste comertul online, Decathlon va lansa la nivel global o noua platforma de eCommerce, in urma unei investitii de cateva zeci de milioane de euro. In Romania, comertul online reprezinta 4% din business-ul Decathlon, procent pe care francezii vor sa-l dubleze in urmatorul an.

Pentru 2018, Decathlon Romania vizeaza o crestere similara, de 25%, a cifrei de afaceri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri