Un angajat al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB) castiga, in medie, circa 9.200 de lei, lunar, in 2018, in crestere de la aproximativ 6.600, potrivit unui proiect de hotarare al Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2018 al institutiei, pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti are prognozat, pentru 2018, un profit de peste 439.000 de lei, veniturile fiind de peste 1,2 milioane de lei, in timp ce cheltuielile trec de 775.000 de lei.

Cheltuielile cu personalul au fost de peste 242.000 de lei, din care cele de natura salariala au fost in valoare de 212.000 de lei, cheltuielile cu salariile reprezentand circa 170.000 de lei, iar bonusurile, 42.000 de lei.

Castigul mediu lunar al unui salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala, recalculat conform Legii anuale a bugetului de stat este de 9.269 de lei, conform bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2018, in crestere fata de anul trecut, cand era de 6.587.

In prezent, numarul mediu de salariati este de 1.492, dar este estimat sa ajunga la 1.516 lei, la finele anului.

Citeste si:
Statul ofera 1.000 de euro salariu, dar nimeni nu ajunge la interviu
Revista presei 26 octombrie:...

In companie exista angajati care au incasat, in anii trecuti, salarii de peste 40.000 de lei, desi se prezentau foarte rar la serviciu. Spre exemplu, Camelia Metler a fost prezenta la munca doar 112 minute intr-un an si sase luni, dar a incasat in aceasta perioada 70.894 de lei, reiese dintr-un raport intocmit de Corpul de control al prim-ministrului, citat de Digi24.

Investitii in cel mai mare aeroport al tarii

Pentru 2018, CNAB are prognozate investitii in valoare de 338.783 de lei. Ramane de vazut daca CNAB o sa foloseasca banii pentru a imbunatati infrastructura aeroportului sau o sa ii lase necheltuiti, precum s-a intamplat in perioada 2013-2017.

Totusi, anul acesta, compania a folosit o parte din bani pentru a repara pistele de aterizare/decolare ale celui mai mare aeroport din tara, aeroportul Henri Coanda, care are un flux de pasageri de circa 12,8 milioane.

Initiativa a fost anuntata in mai si finalizata in iunie, dupa ce, la inceputul lunii aprilie, directorul TAROM, Werner Wolff, declara ca este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare ale aeroportului, intrucat gropile din piste taie anvelopele aeronavelor.

Citeste si:
Cele mai importante evenimente ale momentului
Actual: cele mai importante...

Necheltuirea banilor din investitii reprezinta un precedent pentru compania care administreaza cele doua aeroporturi ale orasului Bucuresti, asa ca pune sub semnul intrebarii banii alocati investitiilor.

Spre exemplu, in perioada 2013-2015 nu a fost realizata nicio investitie in infrastructura aeroportuara desi pentru fiecare an din aceasta perioada au fost prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli sume cuprinse intre 201,5 milioane de lei si 267,9 milioane de lei.

CNAB a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara in perioada 2016-august 2017, potrivit unui raportul intocmit de Corpul de control al prim-ministrului in perioada ianuarie 2013-octombrie 2017, finalizat anul trecut si prezentat ministrului Felix Stroe, citat de Digi24.

Citeste si:
Nereguli la aeroportul Otopeni: zero investitii, angajati cu numele
Raport: Nereguli la...

Sursa foto: aapsky/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Schimbari in Ministerul Transporturilor: companii, angajati, salarii