Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, a declarat marti, intr-o conferinta de presa sustinuta la Braila, ca la Comisia Europeana nu a fost depusa nici pana in prezent cererea de finantare pentru Podul peste Dunare, cel mai important proiect de infrastructura demarat in estul Romaniei dupa 1989, noteaza Agerpres.

"Am fost si am vazut santierul Podului peste Dunare. Am fost impresionata de munca de zi cu zi a celor care lucreaza pentru acest proiect major, asa cum il numim noi, pentru ca este in valoare de peste 50 milioane de euro. Podul de la Braila este inclus in Masterplanul de transport, pe care l-am adoptat, impreuna cu domnul prim-ministru Ponta, in 2015 si reprezinta unul din obiectivele propuse pentru a primi finantare europeana prin Programul Operational de Infrastructura Mare. Desi domnul prim-ministru Tudose a semnat partea de cofinantare si, practic, s-au pornit lucrarile, din pacate, nu a fost depusa nici pana acum cererea de finantare pentru Podul peste Dunare", a declarat Corina Cretu.

Comisarul european a mai precizat ca, in aceste conditii, exista riscul ca unele cheltuieli sa nu fie eligibile si sa se piarda bani europeni.

"Odata semnat de catre Guvern contractul de executie inainte ca proiectul sa fie aprobat de Comisie, exista riscul ca anumite cheltuieli sau chiar unele sume sa nu fie eligibile si sa se piarda bani europeni. Comisia Europeana a fost informata, notificata, ca va primi acest proiect la finalul acestui an, speram sa se intample asta si sa se incadreze. La ora actuala, in Masterplanul de transport, acest pod este trecut pe finantare europeana 540 milioane de euro, care ar urma sa fie dedusi din Programul de dezvoltare integrala a Deltei Dunarii. Riscurile sunt acelea ca, in mod normal, un proiect intai se aproba, dar probabil nu au autorizatie de mediu. Nu poate fi depus la Comisia Europeana fara sa fie toata documentatia gata. S-a semnat contractul de executie inainte ca proiectul sa fie aprobat de Comisie si aici exista riscul ca unele portiuni sa nu fie eligibile, dar intreg proiectul sa se piarda bani, nu. Daca nu e gata pana in 2023, desi constructorii ne-au garantat ca in trei ani e gata, ar putea fi fazat, am fazat 40 de proiecte", a spus Corina Cretu.

Contractul pentru executia podului suspendat peste Dunare in zona Braila a fost semnat in martie 2018 si are o valoare de 540 milioane de euro, iar antreprenorul lucrarii este Asocierea Astaldi SpA (Italia) - IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

EXCLUSIV Ministrul...
Citeste si: EXCLUSIV cu Ministrul Sanatatii: Cat ne costa coruptia din sistem?!

Durata de realizare a podului peste Dunare este de 48 de luni, din care 12 luni - proiectarea si 36 de luni - executia, iar termenul de garantie este de 10 ani.

Podul suspendat este pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Obiectivul va avea o lungime totala de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezinta deschiderea laterala, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces, in lungime de cate 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Proiectul are ca scop crearea unei cai de comunicatie moderna, cu implicatii in dezvoltarea regionala a zonei, fluidizarea traficului intre localitatile Braila, Galati, Tulcea, Constanta, cresterea sigurantei utilizatorilor, micsorarea timpilor de parcurs si scaderea poluarii la toate nivelele in prezent tranzitate.

Ministerul Transporturilor...
Citeste si: Reactia MT la avertismentele comisarului Corina Cretu: Nu exista risc

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Interviu cu Siegfried Muresan: cum stam in contextul european actual