S-a semnat contractul pentru finalizarea segmentului Chețani-Câmpia Turzii din A3, rămas neterminat după rezilierea contractului cu fostul constructor și care pare să fi adus doar ghinion.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat semnarea contractul pentru finalizarea construcției lotului Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Acesta este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care urmeză să facă legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca.
Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) din fonduri europene. Lucrările trebuie finalizate în 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție), conform ministrului. Pe acest lot vor fi construite 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier, la Chețani.
De ce a fost cu ghinion lotul Chețani-Câmpia Turzii
Lotul Chețani-Câmpia Turzii al A3 are o lungime de 15,69 km și trebuia inițial să fie realizat de Straco Group SRL, Specialist Consulting SRL și Total Road SRL. Contractul, semnat în 2016, a fost reziliat după ce Straco a intrat în insolvență, la un stadiu de finalizare a lucrării sub 40%. Apoi, la începutul acestui an, o asociere româno-spaniolă a câștigat licitația pentru finalizarea lotului. Dar aceasta a fost contestată în instanță de un alt participant la licitație, asocierea Strabag - Geiger Transilvania, astfel că semnarea contractului a mai întârziat.
Citeste si:
În final, Strabag-Geiger va finaliza segmentul de pe Autostrada Transilvania, după ce instanța a dat dreptate acestei asocieri austriaco-germane iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, i-a desemnat în august drept câștigători.
Sursa foto: CNAIR
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: