Semnarea contractului pentru secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, mult-așteptata autostradă care va traversa Carpații și care a fost promisă românilor de mult timp fără a fi realizată, a fost capul de afiș al ultimelor săptămâni, importanța ei, precum și aspecte legate de motivul pentru care execuția ei nu va fi una ușoară, fiind detaliate de directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura.

"Sperăm ca în 7-8 ani din acest moment să circulăm, dacă nu pe toată autostrada, măcar pe unele porțiuni grele din autostrada Sibiu-Pitești" a declarat Ionuț Ciurea pentru wall-street.ro.

Acesta a explicat că cel mai mare grad de dificultate se va regăsi la ultimul segment contractat, mai precis secțiunea 3, cu o lungime de aproximativ 37 de kilometri, ce va traversa creierii munților, de la Tigveni la Cornetu, fiind chiar mai dificilă decât secțiunea 2, de la Boița la Cornetu.

Astfel, a arătat acesta, doar pe secțiunea 3 sunt aproape 100 de bucăți de pasaje, viaducte, ba chiar și un ecoduct foarte mare, care nu va fi realizat însă peste autostradă, ci peste drumul Național, peste Olt și peste calea ferată din zonă, urmând să fie un pod pentru animale.

"În momentul când o să fie gata autostrada, drumul național o să devină foarte permeabil, nu doar pentru urși, ci pentru tot ce înseamnă mamifere mari, în special animale care migrează, călătoresc mulți kilometri prin acești munți" a adăugat Ionuț Ciurea.

Retail jobs

Cât despre Astaldi (preluat de WeBuild), constructorul care a contractat secțiunea 3 a autostrăzii Pitești-Sibiu, acesta a specificat că este unul dintre cei patru constructori serioși pe infrastructură mare din România, ceilalți fiind Porr și Strabag, ambii din Austria și UMB.

Eu sper să nu avansăm cu dezamăgirea legată de Astaldi. La ultima noastră vizită de acum câteva săptămâni am văzut terasamente verzi pe secțiunea 5 (Pitești-Curtea de Argeș). Nepermis. Suntem dezamăgiți în momentul ăsta de ce reușesc să facă, ei practic au 67 de kilometri din 122 cât are toată autostrada Pitești-Sibiu.

Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructura

Acesta a amintit de asemenea și de constructorul italian Tirrena Scavi, despre care a afirmat însă că este "cu un picior și ceva în groapă", drept dovadă fiind întârzierea înregistrată pe lotul 1 al drumului expres Craiova-Pitești, motiv pentru care a și fost avertizat de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu cu rezilierea contractului.

Citeste si:
Nu doar statul este de vină pentru lipsa infrastructurii, ci uneori...
Ionuț Ciurea, Pro...

Ionuț Ciurea a arătat totodată și un aspect mai puțin cunoscut, și anume faptul că termenul de execuție al unei lucrări nu curge din momentul în care s-a semnat contractul, ci din momentul în care se dă ordinul de începere, iar între semnarea contractului și emiterea ordinului de începere poate fi o perioadă chiar și de 4 luni.

Acesta a adăugat în acest sens și faptul că sunt contracte unde s-a dat ordinul de începere după un an, spre exemplu pe A0.

Directorul executiv Pro Infrastuctura a explicat însă că întârzierile constructorilor nu sunt singurul aspect problematic, ci și faptul că România este foarte slabă pe zona de cadastru, fiind multe terenuri, păduri și terenuri agricole unde sunt foarte greu identificați proprietarii.

Citeste si:
CNAIR: PNRR nu este în pericol în ceea ce privește infrastructura
CNAIR: Planul Naţional de...

Cât despre asocierea de firme turcești Mapa-Cengiz, cea care a contractat secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești, Ionuț Ciurea a evidențiat faptul că sunt la prima experiență de acest tip din România.

Sperăm să fie suficient de determinați să ducă acest contract la bun sfârșit, pentru că abia au început să angajeze oameni, nu au know-how, nu au utilaje, nu au nimic. Ei doar acum învață cum se construiesc autostrăzile în România, pentru că în Turcia se construiesc un pic altfel, inclusiv din punct de vedere al rezolvării birocrației.

Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructura

Ionuț Ciurea a remarcat de asemenea că această companie este cunoscută și prin legăturile strânse cu preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, ea fiind deținută de omul de afaceri Mehmet Cengiz.

Citeste si:
România a ocupat locul al doilea la producția de biciclete în...
România a ocupat locul al...

Despre acesta presa turcă a scris numeroase detalii picante, inclusiv faptul că la nunta fiicei lui Mehmet Cengiz a fost prezent însuși președintele turc, la acea vreme primarul Istanbulului, pentru ca, ulterior, omul de afaceri să-i întoarcă favoarea, fiind de asemenea prezent la nunta fiicei acestuia.

Nu în ultimul rând, Ionuț Ciurea a declarat că CNAIR nu este interesată să facă autostrăzi, adăugând că insitituția, prin șefii săi și, probabil, 90% din angajați, sunt interesați doar să-și ia salariile și să nu-și asume nimic.

Statul român nu este un partener pentru ce înseamnă privat. Statul român stă, uneori chiar cu mâna întinsă, să facă alții și, mai nou, în funcție de ce toane are ministrul sau șeful companiei de drumuri, amenință cu rezilierea.

Ionuț Ciurea, director executiv Asociația Pro Infrastructura

Citeste si:
Roweb investește 1 milion de lei în extinderea biroului din Pitești
Roweb, companie de servicii...

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri F