Construcţia canalului navigabil Dunăre - Bucureşti reprezintă un proiect cu impact semnificativ asupra dezvoltării economiei naţionale, prin asigurarea unor fluxuri comerciale importante, precum şi prin crearea unui număr important de locuri de muncă, consideră reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), relatează Agerpres.

Potrivit sursei citate, Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile a anunţat recent că doreşte reluarea lucrărilor la amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru a le face navigabile, fiind estimat ca noua reţea europeană de transport naval să realizeze o capacitate de transport de peste 24 milioane de tone pe an.

"Decizia prim-ministrului României, Marcel Ciolacu, de a finaliza construcţia canalului navigabil Dunăre-Bucureşti poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicaţiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât şi social", a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban, potrivit unui comunicat al organizaţiei..

Aceesta a dat exemplul unui model similar, adică Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume şi cel mai important centru logistic din Europa Centrală.

Întins pe o suprafaţă de 1550 de hectare şi cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Dusiburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienţi pe o rază de 150 de kilometri. Portul Duisburg asigură 1600 de locuri de muncă. Aceste precizări sunt necesare atât pentru a avea o imagine aproximativă a ceea ce ar însemna deschiderea canalului Dunăre-Bucureşti pentru economia românească, cât şi pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce în discuţie istoria acestui proiect nefinalizat.

„Prin acest proiect putem lega Bucureştiul de celelalte capitale şi oraşe importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanţa, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunăre se asigură deschiderea totală la reţeaua europeană de căi navigabile. Nu în ultimul rând, trebuie avută în vedere şi compatibilitatea cu Green Deal care, astfel, devine o reală oportunitate pentru dezvoltarea transportului maritim şi fluvial din România, ştiindu-se faptul că acesta este mult mai puţin poluant decât transportul terestru, de exemplu”, a mai spus Daraban.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri