Marilena Gheorghe, SuperTeach: România de mâine se construiește cu profesorii de azi

Deși multe din hibele sistemului educațional românesc erau deja prezente și înainte de pandemie, criza sanitară a amplificat mai mult aceste probleme. Școala trebuia deja de ceva timp integrată în mecanismele digitale pentru a fi adaptată la noile cerințe de a stoca și transmite informația prin mijloace tehnologice.

O mare presiune acum se pune pe umerii profesorilor, care trebuie să adapteze metodele de predare pentru noile generații de elevi, pentru nativii digitali care mai târziu vor fi parte integrantă din piața muncii și vor lucra cot la cot cu noi. Adaptarea modului de predare și a materiei predate la condițiile școlii online este principala provocare pentru profesori.

Profesorii au nevoie să conștientizeze faptul că schimbarea începe cu ei și cu felul în care se raportează la propria lor meserie, dar și la actul educațional în sine (...) Sigur și-au înțeles rolul și care sunt așteptările de la ei, însă este nevoie să fie susținuți în această perioadă mai mult ca oricând. Transformarea educației se întâmplă atunci când pun umărul la acest proces toți cei implicați, de la instituțiile de stat, la părinți și elevi.

- Marilena Gheorghe, Director Executiv al programului educațional SuperTeach -

Citește și: Marian Staș: Anul acesta este anul în care școala românească va ieși din comunism

Profesorii nu mai au voie să...

Elevii își doresc o relație de prietenie cu profesorii lor

Un studiu realizat în această vară de SuperTeach arată că 83% dintre elevi își doresc să aibă o relație de prietenie cu profesorul lor. Acest lucru presupune ca profesorul să treacă dincolo de materia pe care o predă, să se aplece asupra nevoilor elevilor și să vină în întâmpinarea lor, lucru care deja începe să se întâmple, spun reprezentanții organizației.

Aceeași analiză a scos în evidență faptul că 71% din elevi consideră că modul de predare al profesorilor trebuie să fie susținut prin exerciții practice, inspirate din viața reală, în timp ce 63% dintre elevi își doresc să aibă discuții libere cu dascălii lor, prin care să-și exprime mai mult propriile opinii.

„Cred că nu doar profesorii, elevii și părinții ar trebui să fie atenți, ci toată societatea civilă ar trebui să pună umărul pentru a crea un mediu de învățare centrat pe elev, să ajutăm la dezvoltarea capacităților personale de conducere ale dascălului și ale directorului de școală, să inspirăm și motivăm dascălii în procesul de predare-învătare, să generăm schimbare instituțională și să ne implicăm la nivel de comunitate în transformarea educației. România de mâine se construiește cu profesorii de azi”, a declarat, pentru wall-street.ro, Marilena Gheorghe.

Citeste si:
66% din profesorii din România cer redeschiderea școlilor
66% din profesorii din...
Sursa foto: Foto: SuperTeach

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Educație »



Setari Cookie-uri