Creșterea vertiginioasă a cazurilor de coronavirus din România pune din nou presiune pe modul în care se desfășoară orele, în școlile din România. Ultimele raportări epidemiologice transmise de autorități arată că sunt 192 de elevi și 115 angajați din sistemul de învățământ infectați cu COVID-19. Noul context epidemiologic impune noi schimbări la nivelul structurii anului școlar. Iată care sunt acestea:

Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial în seara zilei de 23 martie.

Ordinul nou prevede că “scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

1. Se modifică data de susținere a examenelor de Evaluare Națională

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a declarat că examenele de Evaluare Națională se vor muta, după susținerea examenului de Bacalaureat. Prin urmare, probele de Evaluare Națională nu vor mai fi susținute de elevii de clasa a VIII-a în perioada 22-25 iunie 2021, ci ar urma să aibă loc după examenul de Bacalaureat, adică după data de 1 iulie 2020 (data la care se susține proba de Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă, la Bac).

Astfel, examenele de Evaluare Națională se vor susține în perioada 5-8 iulie 2021, iar admiterea la liceu se va face după data de 8 iulie 2021, a transmis ministerul Educației în cadrul unei conferințe de presă.

În ceea ce privește examenele de Bacalaureat, acestea vor fi susținute la datele stabilite, cu prezență fizică.

Vezi și Calendarul examenelor de Evaluare Națională 2021 (cel stabilit anterior modificărilor) și Bacalaureat 2021 (calendar care rămâne neschimbat)

2. Se prelungește vacanța de Paște a elevilor

O altă modificare importantă are în vedere prelungirea cu trei săptămâni a vacanței de Paște (atât cel ortodox, cât și cel catolic) planificată inițial în perioada 2 aprilie 2021- 11 aprilie 2021. Prin urmare, elevii vor avea o vacanță prelungită care va începe de pe 2 aprilie, aceștia urmând să se întoarcă în bănci pe 4 mai. Pe perioada vacanței nu se vor desfășura ore online.

Măsura are drept obiectiv reducerea mobilității în luna aprilie, cea despre care specialiștii din sănătate susțin că va fi una critică în ceea ce privește evoluția epidemiei de COVID-19 în România.

Pe perioada vacanței nu se vor desfășura ore online.

3. Orele remediale se vor face doar în localitățile unde nu se depășete 6/1000 locuitori

Ministrul a informat că, din motive de protecţie sanitară, Programul naţional de acţiuni remediale va fi posibil doar până la pragul de infectări cu SARS-CoV-2 de 6 la mia de locuitori.

„Din păcate Programul naţional de acţiuni remediale va fi posibil doar până la pragul de 6 la mie. Acestea sunt discuţiile din acest moment", a adăugat Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres.

Ce se întâmplă cu școlile din București

În București, situația este una critică în contextul în care rata de incidență a ajuns marți la 6,22 la mia de locuitori. Deși la nivel tehnic, Capitala ar fi trebuit să intre în carantină, consecințele unei astfel de măsuri s-ar resimți profund în plan economic, în contextul în care Bucureștiul deține aproximativ 25% din economia naţională, potrivit Prefectului Capitalei.

„Situaţiile sunt diferite. Bucureştiul, dacă este să judecăm, are cam 25% din economia naţională, mare parte din populaţie, este o aglomerare urbană destul de mare, trebuie luate în considerare toate aceste elemente în momentul în care se impun măsuri, ca să ştim dacă acele măsuri sunt sau nu eficiente”, a declarat Alin Stoica, Prefectul Capitalei.

În ceea ce privește situația școlilor din București, Ministrul Educației a declarat în cadrul unei dezbateri organizate de World Vision România și EduPedu că se păstrează principiul „școlile se deschid primele și se închid ultimele”. În situația municipiului București, dacă acesta nu va intra în carantină, școlile vor funcționa în conformitate cu scenariile existente până acum.

Ministerul Educației va rămâne consecvent principiului ca școlile se închid ultimele. Am semnat deja un ordin de ministru, el se afla în analiza prin care școlile se închid atunci când localitățile intră în carantină și nu atunci când se intra în scenariul roșu. Ar fi absurd sa avem terase, centre comerciale deschise, iar școlile să fie închise. Am discutat și stabilit deja acest lucru cu ministrul Sănătății. Avem de asemenea posibilitatea de a derula simulările pentru clasa a VIII-a și a XII-a. Am avut o prezență bună la aceste simulări, pe care le vom încheia.

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației

Legat de situația elevilor care locuiesc în afara Bucureștiului, dar care urmează cursurile la școlile din Capitală, aceștia vor putea veni la școală, în București, dar doar cu declarația pe propria răspundere în care justifică acest lucru. De asemenea, părinții din aceste localități își vor putea duce copiii la școală, motivând tot prin declarația pe propria răspundere acest lucru.

„Dacă ne uităm la acel formular (pentru deplasări în/din localități carantinate) putem observa la punctul „e” motive justificate: însoțirea copiilor”, a mai precizat ministrul Educației.

Citește și: Ești părinte? 10 sfaturi despre cum poți fi alături de copilul tău pe durata examenelor

Cele trei scenarii de participare a elevilor la școală

Reamintim care sunt cele trei scenarii de funcționare din acest moment, pentru școlile din România:

Scenariul 1

  • Toți preșcolarii și elevii din toate în unităţile de învăţământ participă la ore, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
  • Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate trebuie să fie mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori;

Scenariul 2

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;

b) Participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000 dar mai mică sau egală cu 3/1000 de locuitori.

Scenariul 3

a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar;

b) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale;

c) Participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu;

Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate trebuie să fie mai mare de 3/1.000 până la intrarea localității în carantină”.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri