Cursurile de educație antreprenorială sunt din ce în ce mai căutate de părinți din dorința de a le asigura copiilor toate pârghiile necesare în alegerea unei viitoare meserii, precum și descoperirea și dezvoltarea abilităților.

47% dintre părinți văd în cursuri o bună oportunitate prin care copii își vor însuși aptitudini utile în viitor, în timp ce 37% dintre ei cred că acestea îi vor ajuta pe copii să își descopere potențialul, astfel încât să le fie mai ușor să își aleagă cariera potrivită. Aceste date au reieșit dintr-un studiu intern realizat de proiectul de educație antreprenorială Kids in Business, desfășurat în perioada octombrie-noiembrie 2021, în rândul părinților care au optat să își înscrie copii la cursuri.

Datele studiului Kids in Business, cu privire la necesitatea cursurilor de antreprenoriat, reflectă cifrele barometrului EY pe 2019, din care reiese că educația precară și teama de eșec se numără printre motivele pentru care 1 din 3 start-upuri din România nu reușește să atingă al doilea an de activitate. Din acest motiv, 47% dintre părinți văd în cursurile de antreprenoriat un mod prin care copiii își vor însuși aptitudinile care-i vor ajuta să se dezvolte, în timp ce 37% cred că prin intermediul lor copiii își vor găsi vocația.

În ceea ce privește perioada de începere a acestor cursuri, 67% dintre părinții sunt de părere că vârsta de 7 ani este cea mai potrivită pentru un copil să își însușească primele noțiuni de educație financiară, în timp ce 18% dintre aceștia cred că este mai potrivit să aștepte ca cel mic să împlinească 9 ani. 15% dintre părinți au căutat astfel de cursuri după ce copii au împlinit 11 ani.

Hobby-urile, un prim pas către o carieră de succes

Pentru părinți, activitățile recreative ale celor mici sunt primul indiciu asupra viitoarei meserii și sunt dispuși să investească în dezvoltarea abilităților acestora. 53% dintre părinți au observat că cei mici sunt pasionați de calculatoare sau matematică și tind să creadă că în viitor aceștia vor urma o carieră în domeniul IT, administrativ sau medical. Pe de altă parte, 40% dintre părinți au observat înclinarea copiilor către domeniile creative și artistice, considerând că aceștia vor urma o carieră în Marketing, Fashion, Muzică, Arte Plastice sau alte domenii conexe.

Prin intermediul acestor cursuri, 51% dintre părinții își doresc ca cei mici să învețe să calculeze și să administreze un buget și să își dezvolte gândirea strategică, în timp ce restul vor ca aceștia să aibă spirit de inițiativă și să capete mai multă încredere în ei.

Deși o carieră în antreprenoriat aduce cu sine numeroase responsabilități, 62% dintre părinți văd în domeniul antreprenorial posibilitatea independenței financiare și decizionale. 34% dintre părinți cred că printr-o carieră antreprenorială copiilor le va fi mai ușor să își pună în practică ideile creative, generatoare de valoare, în timp ce restul consideră că flexibilitatea programului este un motiv bun pentru a-ți începe propria afacere.

În prezent, cursurile de educație antreprenorială sunt incluse în programa școlară ca materie opțională pentru elevii ciclurilor gimnaziale și liceale, însă 48% dintre părinții elevilor noștri văd necesar începerea acestora încă din clasele primare, când copii învață mai ușor, iar ceea ce este pentru ei astăzi o joacă se poate transforma ulterior într-o afacere. Părinții sunt primii care înțeleg necesitatea acestor cursuri, chiar dacă jumătate dintre ei nu sunt antreprenori. De exemplu, 34% dintre părinții elevilor înscriși lucrează în mediul corporate, în timp ce 16% provin din sectorul bugetar./

Nicoleta Munteanu, fondatoarea Kids in Business

Vezi și: Cum a luat naștere Kids in Business > De la insolvență la educație. Cum și-a găsit rolul în societate o antreprenoare care a fondat un hub de afaceri pentru copii

Mai multă practică, mai puțină teorie

Deși unele noțiuni de educație financiară sunt dobândite de acasă, părinții chestionați declarând în proporție de 70% că le dau bani copiilor doar în funcție de îndeplinirea responsabilităților în casă, aceștia sunt de părere că cei mici au nevoie și de cursuri specializate pentru a înțelege domeniul antreprenorial. 65% dintre părinți consideră că întâlnirile și sfaturile primite de la antreprenori cu experiență sau vizitele în cadrul companiilor i-ar ajuta pe copii în însușirea primelor noțiuni ale mediului de business, în timp restul părinților cred că atelierele și activitățile practice, adaptate vârstei lor, sunt cel mai bun mod de a învăța.

Pe lângă însușirea primelor noțiuni financiare, unde 35% dintre părinți consideră că este esențial ca cei mici să învețe să calculeze investiția necesară pentru afacerea lor, cursurile de antreprenoriat trebuie să le ofere copiilor noțiunile complete despre ce înseamnă administrarea unei afaceri. Astfel, 33% dintre părinți cred că din structura cursurilor nu ar trebui să lipsească noțiunile legate de cunoașterea pieței și a cumpărătorilor, precum și strategiile necesare pentru promovarea afacerii, 30% dintre aceștia considerându-le esențiale în curriculă. În ceea ce privește aptitudinile pe care ar trebui să le aibă un antreprenor, 64% dintre părinți cred că acesta trebuie să anticipeze și să rezolve problemele, să fie deschis la propuneri și să fie un leader pentru echipa lui. Abilitățile de negociere sunt alte calități pe care ar trebui să le aibă un antreprenor.

Kids in Business va organiza Primul Târg al antreprenorilor de 10 ani, în cadrul Complexului Educațional Laude-Reut. Elevii de clasa a III-a își vor vinde produsele și serviciile la care au muncit încă de la începutul anului școlar în cadrul cursului de educație antreprenorială. Acesta este primul târg Kids in Business cu vânzare din cadrul unei școli, în care cei mici își vor putea prezenta primele lor companii virtuale.

Complexul Educațional Laude-Reut este prima școală care a aderat la „Pactul pentru educaţie antreprenorială”, intregrând astfel cursurile de educație antreprenorială în curricula sa.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Educație »


Setari Cookie-uri