"Aceasta lege este promovata de un grup de interese care reprezinta service-urile auto si nu cei 5 milioane de soferi", a subliniat oficialul UNSAR.

"Proiectul ar crea o monopolizare care ar fi impotriva tuturor normelor Uniunii Europene, care ar aduce un prejudiciu major pentru clienti si ar complica viata si procesul de despagubire al clientilor. Propunerea este ca acest corp sa fie singurul care poate sa faca inspectia tehnica a daunelor si sa stabileasca valoarea daunei, dar si tehnica de reparatie", a spus Remi Vrignaud.

In luna martie a acestui an, Remi Vrignaud declara pentru wall-street.ro ca proiectul legii CEETAR, proiect respins de Senat - insa aflat in continuare pe agenda Camerei Deputatilor, nu ne apropie deloc de practica europeana, ci care, in plus, va genera in mod sigur o crestere a primelor de asigurare auto CASCO si RCA, ca rezultat al cresterii costurilor solutionarii daunelor.

"O spunem raspicat: industria de asigurari din Romania este guvernata de un cadru legislativ clar si complet, aliniat normelor si principiilor europene, de natura sa asigure stabilitatea pietei. Si orice initiativa contrara nu va face altceva decat sa ne blocheze apropierea de Europa si, implicit, de beneficiile de care se bucura consumatorii europeni. Un astfel de exemplu este si proiectul legii CEETAR", a declarat Remi Vrignaud.

Senatul a respins propunerea legislativa pentru infiintarea CEETAR, care, potrivit asociatiei asiguratorilor (UNSAR) ar institui un monopol privat asupra activitatii de constatare si evaluare daunelor si ar majora preturile la RCA. In opinia specialistilor UNSAR, "principiul de functionare a CEETAR va provoca prejudicii majore atat asiguratilor si pagubitilor, cat si mediului economic in ansamblul sau prin instituirea unui monopol privat asupra segmentului de constatare si evaluare a daunelor, o componenta vitala a sistemului".

CEETAR s-ar regasi, de altfel, atat in afara cadrului institutional si procedural reglementat prin Legea 32/2000 privind activitatea de asigurare si supraveghere a asigurarilor, cat si in afara normelor Autoritatii de Supraveghere Financiara, singura entitate abilitata prin lege sa supravegheze si sa reglementeze acest domeniu. "Proiectul legii CEETAR nu ne apropie deloc de practica europeana, ci care, in plus, va genera in mod sigur o crestere a primelor de asigurare auto CASCO si RCA, ca rezultat al cresterii costurilor solutionarii daunelor", adauga Remi Vrignaud.

In cazul adoptarii acestui act normativ, spune UNSAR, un prim efect al monopolului astfel instituit printr-o entitate autonoma, autoreglementata si nesupravegheata de nicio institutie specializata ar fi o majorare subita a primelor de asigurare auto CASCO si RCA, ca rezultat al cresterii costurilor solutionarii daunelor. "Acestea din urma vor trebui sa includa si costurile suplimentare reprezentate de onorariile aferente expertizelor tehnice, stabilite unilateral de catre CEETAR. In consecinta, aceasta crestere se va regasi automat in nivelul primelor de asigurare auto platite de clientii romani pentru politele de tip RCA si CASCO", potrivit UNSAR.

Sursa foto: Media XPRIMM