Banca a notat o crestere semnificativa a creditarii, portofoliul de credite ajungand la 12,65 miliarde lei, cu 24% mai mult fata de S1 2014. Cresterea creditarii a determinat o crestere a veniturilor cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 487 milioane lei. Din totalul portofoliului, ponderea creditelor in lei a crescut la 54% in primul semestru al anului, fata de 45% in S1 2014.

Banca olandeza si-a majorat astfel cota de piata in Romania, si pe segmentul creditarii, de la 4,2% la 5,4%, dar si in ceea ce priveste fondurile atrase (depozitele), unde a crescut de la 5,5% la 6,5%. Fondurile atrase au sporit la 15,94 miliarde lei, cu 22% mai mult fata de S1 2014, evolutie datorata in principal cresterii fondurilor atrase de la clientii Commercial Banking si Retail.

Pe de alta parte, ING Bank a precizat ca investitiile in dezvoltarea solutiilor tehnologice dedicate clientilor si in eficientizarea operationala a platformelor IT au determinat o crestere a costurilor totale cu 11% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

Citeste si:

Totusi, raportul costuri/venituri s-a mentinut constant fata de S1 2014, situandu-se la acelasi prag de 57%.

"ING Bank Romania a avut o crestere sustenabila in aceasta jumatate de an, atat in ceea ce priveste volumul de activitate cat si in privinta portofoliului de clienti. Scopul nostru este de a oferi clientilor mai multa flexibilitate si libertatea de a-si lua propriile decizii financiare in baza unor nevoi reale. Anul acesta vom continua sa ne concentram pe zona digitala si sa dezvoltam produse si servicii ce reprezinta mai mult decat solutii bancare si care pot aduce valoare adaugata in viata de zi cu zi a clientilor nostri", a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.

In prima parte a anului, banca a relansat ING Card Complet, eliminand taxele si comisioanele si imbogatindu-l cu doua servicii noi: ING Bazar si Porteaza-ti banii. Banca spune ca, la doar 4 luni de la momentul lansarii, ING Card Complet raporteaza rezultate extraordinare, contribuind astfel la o crestere rapida a numarului de clienti in prima parte a anului, cu un plus de 94.000 de clienti noi persoane fizice.