Ministerul Finantelor a anuntat un proiect de Hotarare vizand modificarea si completarea normelor metodologice pentru legislatia referitoare la obligatia agentilor economici de a utiliza case de marcat electronice.

Astfel, potrivit proiectului, in cazul platilor electronice efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestioneaza certificarea/autorizarea tranzactiei va comunica Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), simultan cu transmiterea tranzactiei catre institutia acceptanta si urmatoarele date:

  • ID terminal;
  • ID comerciant;
  • numarul bonului fiscal;
  • valoarea bonului fiscal;
  • data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
  • institutia acceptanta;
  • numarul cardului utilizat pentru efectuarea platii;
  • cod autorizare plata;
  • toate detaliile disponibile cu privire la identitatea detinatorului cardului.

Proiectul Ministerului Finantelor pentru case de marcat electronice

Proiectul Ministerului Finantelor ii obliga pe comercianti sa schimbe din 2017 casele de marcat vechi, cu role de hartie, cu aparate cu jurnal electronic, care vor transmite date fiscale online catre sistemul informatic al ANAF.

Marii contribuabili vor fi obligati sa utilizeze noile aparate incepand cu data de 1 aprilie 2017, in timp ce de la 1 iulie 2017 revine aceasta obligatie si contribuabililor mijlocii. Contribuabilii mici vor fi obligati sa foloseasca astfel aparate incepand cu data de 1 noiembrie 2017.

Citeste si:

Comerciantii sunt obligati sa achizitioneze, pana la data limita, o casa de marcat cu jurnal electronic care costa intre 500 si 1.000 de lei, potrivit datelor afisate pe site-urile de comert online.

Masura este implementata de Ministerul Finantelor pentru scaderea gradului de birocratie, reducerea evaziunii fiscale si cresterea veniturilor bugetare.