Decizia de acordare sau de anulare a codului de TVA pentru o firma nu va mai avea la baza evaluarea ANAF cu privire la intentia si capacitatea acesteia de a desfasura activitati economice, ci o evaluare a riscului. Prevederea este cuprinsa in Legea nr.177/2017 care aduce modificari importante Codului fiscal, publicata recent in Monitorul Oficial.

“Incepand din data de 24 iulie 2017 a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia, la acordarea sau anularea codului de TVA, ANAF trebuie sa evalueze "intentia si capacitatea" contribuabilului (de a desfasura activitati economice -n.r.) si a fost inlocuita cu “evaluarea riscului”. De abia acum eliminarea infamului 088 are sens si va produce si efectul dorit (simplificare, eliminare abuzuri)”, scrie consultantul fiscal Gabriel Biris pe pagina se de Facebook.

In plus, criteriile privind analiza de risc trebuie aprobate prin Ordin al presedintelui ANAF, adica trebuie sa fie publice, subliniaza Biris.

Oamenii de afaceri s-au plans ca, dupa eliminearea Formularului 088 , intens contestat, procedura de inregistrare in scop de TVA a ramas cel putin la fel de greoaie si, in plus, mult mai putin transparenta, din cauza faptului ca procedura aplicata de ANAF nu era publica.

Ce noutati mai aduce Legea?

In plus, actul normativ clarifica unele masuri, reformuleaza si reglementeaza mai exact conditiile de desfasurare a unor activitati economice.

Citeste si:
Conectarea caselor de marcat la ANAF: Vedem luminita de la capatul...
Conectarea caselor de marcat...

Printre acestea se numara faptul ca abonamentele de sanatate suportate de angajator nu vor mai fi supuse impozitarii pe venitul din salarii daca au o valoare maxima de 400 de euro annual.

De asemenea, noua lege vizeaza crearea unui regim fiscal unitar pentru persoanele juridice care realizeaza venituri sub 500.000 de euro, prin aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, scopul fiind acela de aducere in acest sistem si a persoanelor juridice care desfasoara activitatile aflate sub incidenta impozitului specific. “Masura se aplica incepand cu 1 august, fiind prevazute reguli tranzitorii”, se mentioneaza intr-un comunicat al Ministerului Finantelor Publice.

Totodata, actul normativ prevede eliminarea din sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit a asociatiilor de proprietari care efectueaza doar incasarea cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari.

Citeste si:
SanoPass vizeaza 1.300 de clinici si finantare de tip equity
SanoPass, alternativa la...
Sursa foto: Agerpres foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Stingerea eronata a debitelor stabilite prin decizii de impunere
Setari Cookie-uri