De ce are sens pentru ING Bank sa acopere pentru toti clientii costurile semnaturii electronice calificate

Introducerea intr-un flux de creditare online a semnaturii electronice calificate este o noutate pentru piata din Romania, in contextul in care bancile s-au ferit sa subventioneze pentru toti clientii costurile emiterii certificatelor digitale cu valabilitate de cativa ani, al caror pret de lista poate ajunge si la 35 de euro per client.

Dupa faza de proiect pilot inceputa in T4 2016, care a vizat creditarea online pentru circa 400 de clienti, ING Bank a lansat oficial marti creditul digital de nevoi personale al ING Bank. Produsul poate fi contractat 100% online datorita protocolului cu ANAF si a semnaturii electronice certificate, care inlocuieste semnatura fizica, avand aceeasi valoare legala. Valabilitatea certificatelor digitale este de 3 ani, iar acestea sunt emise de catre InfoCERT SPA Italia, una dintre cele mai mari companii emitente de certificate calificate din Europa si autoritate de certificare.

Potrivit unor surse din piata, pretul de baza pentru certificatul digital pe 3 ani este de 30-35 de euro, insa in cazul unor volume considerabile discountul poate depasi chiar si 70%.

De altfel, reprezentantii ING au precizat ca a fost incheiat un contract la nivel de grup cu infoCERT, ceea ce inseamna ca pretul individual al certificatului calificat este mult mai mic decat cel de lista.

Motivul pentru care ING Bank a ales totusi sa sustina costurile aferente semnaturii electronice tine de potentialul de a extinde procesele paperless, astfel incat in curand majoritatea produselor si serviciilor sa fie activate si tranzactionate utilizand semnatura electronica, fara a mai obliga clientul sa faca vreun drum la banca.

Citeste si:
O nouă campanie de hacking! Sunt vizați clienții a șase bănci din...
O nouă campanie de hacking!...

In plus, prin faptul ca non-clientii vor putea accesa in curand creditul online inrolandu-se tot prin metoda traditionala, in care KYC-ul se face de catre alta banca, va tine sub control costurile bancii. Avand in vedere ca inrolarea clientilor noi nu va folosi mijloace video si tehnici invatoare de identificare si OCR-izare a cartilor de identitate, care presupun costuri mari de implementare si de stocare a datelor de la clienti, ING Bank poate sa profite de trendul deja instaurant in piata locala, prin care relatia cu o banca este deschisa doar cu trimiterea unei copii de buletin si a unui leu din conturile altei banci.

Practic, este un carusel in care bancile care isi doresc inrolarea clientilor online trebuie sa se bazeze pe procedurile de KYC (know your customer) efectuate de alte banci, care au atras initial clientii in sucursale.

Conform oficialilor ING, emiterea de certificate calificate temporare, desi acestea aveau costuri mult mai mici - de ordinul zecilor de centi - nu ar fi facut sens pe termen lung, intrucat clientii bancii sunt foarte activi, iar in decurs de 3 ani de zile ar putea accesa mai multe produse si ar avea nevoie de emiterea mai multor certificate necesare semnaturii electronice.

Decizia ING Bank seteaza astfel un precedent interesant in piata, in contextul in care alte banci care avanseaza pe zona digitala au preferat sa cumpere si sa subventioneze pentru clienti costurile certificatelor temporare, care expira in cateva zeci de minute.

Citeste si:
Este sau nu obligatorie semnătura electronică pentru înscrierea la...
Este sau nu obligatorie...

Sursa foto: Lukas Davidziuk_Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri