Nicolau, Patria: Fara educatie, digitalizarea in banking nu face doi bani

O buna parte dintre romani prefera sa mearga la ghiseele bancilor in loc sa foloseasca terminalele moderne introduse de acestea, din cauza ca digitalizarea in banking nu tine mereu cont de nevoia de educatie financiara a clientilor. De asemenea, companiile de fintech gresesc daca ignora mediul rural si orasele mici din Romania, care reprezinta o piata cu un potential de 9-10 milioane de clienti, a declarat Codrut Nicolau, commerical manager Patria Bank si membru in board-ul Patria Credit IFN.

"Daca toti vrem sa facem business doar in orasele mari si in zonele super urbanizate, am o veste proasta pentru companiile mici de fintech: veti concura doar cu jucatorii mari si veti pierde bani! Eu cred ca se pot oferi servicii si in zona rurala si in orasele mici, adica in aceasta 'a doua Romanie' care este adesea adesea uitata", mentioneaza Codrut Nicolau.

Reprezentantul Patria Bank subliniaza ca viitorul in banking difera enorm intre zona urbana si zona rurala, din acest motiv, pentru a putea face banking in sate, comune si orasele de mici dimensiuni trebuie indeplinite trei conditii esentiale.

Digitalizarea fara educatie, consiliere si fara partea de inrolare nu va face doi bani, deoarece ea va genera doar frustrare

Codrut Nicolau

Citeste si:
Patria Bank va finanța și mai multe afaceri mici prin creditul EaSI
Patria Bank a finanțat cu...

"Ca banca, in primul rand trebuie sa faci incluziune financiara, adica omul trebuie sa aiba un cont si un card pentru va putea sa acceseze un credit. In al doilea rand trebuie sa oferi acces la finantare, deoarece pentru un client in mediul rural este mai dificil decat ati crede sa acceseze un credit. Nu in ultimul rand, este esentiala partea de educatie financiara, mai ales daca ne gandim ca Romania sta cel mai prost la acest capitol din Europa, doar 1 din 5 locuitori avand cunostinte suficiente despre notiuni de baza precum creditele sau depozitele", spune Nicolau.

Potrivit acestuia, Patria Bank promoveaza un asa-zis "intnernet banking asistat", care presupune asistarea clientului de catre un consilier al bancii "cu tableta in mana", pana cand respectivul client va putea sa realizeze pe cont propriu operatiuni de internet banking.

"Patria vrea digitalizare pentru ca digitalizarea inseamna eficienta si costuri mai mici. Totusi, daca educatia financiara a clientilor este precara, ea vine la pachet cu consiliere. Digitalizarea fara educatie, consiliere si fara partea de inrolare nu va face doi bani, deoarece ea va genera doar frustrare", a concluzionat Codrut Nicolau.

Codrut Nicolau a fost prezent la conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Banca Transilvania si Visa. Evenimentul este sponsorizat de EFSE, Namirial Group, TBI Bank, Patria Bank, Pelifilip si Apero.

Citeste si:
Noul CEO Patria Bank este un fost manager al Garanti BBVA și Total...
Patria Bank numește un nou...

Credit foto: Ovidiu Udrescu

Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Sișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-sef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri