Muraturile, gemurile si hainele de iarna primeaza in lista de cumparaturi a romanilor pentru aceasta toamna, conform unui sondaj realizat de catre furnizorul de credite la domiciliu Provident Financial Romania.

In urma sondajului efectuat de catre Provident in aceasta vara, 65% dintre romanii din mediul urban care au fost intervievati au declarat ca pe primul loc pe lista de cumparaturi pentru toamna sunt muraturile. Pe cea de-a doua pozitie s-au situat pantofii si hainele groase pentru iarna, cu un procent de 63%, iar ultima pozitie a fost ocumpata de gemuri si compoturi, conform unui comunicat de presa emis de catre companie.

Ca sume destinate acestor cumparaturi, romanii au declarat ca vor scoate 261 de lei din buzunar pentru muraturi, 685 de lei pentru haine si pantofi si 202 lei pentru dulceturi si compot.

In acelasi timp, in satele si comunele din tara, romanii pun pe primul loc casa – aproape un sfert din cei care au rapuns spun ca au in plan sa renoveze o camera sau intregul imobil, iar 12% se gandesc la confort si opteaza pentru toate cele necesare incalzirii pe timp de iarna. Pentru unul din zece respondenti, tot este important sa aiba ceva dulce la indemana, asa ca banii merg, din nou, pe gemuri si compoturi.

Pe ce se duc cei mai multi dintre banii romanilor

sursa foto: Dragos G / Shutterstock.com

Ca valoare cheltuita, cei mai multi bani se duc, in mediul urban, catre city break-uri – 1.454 de lei. Pe locul doi, si foarte aproape ca valoare, sunt sumele cheltuite pentru diverse evenimente, cum ar fi nunti, botezuri si aniversari – 1.424 de lei, iar lista este completata de noile modele de telefoane – 1.412 lei.

Daca, in mediul urban, oamenii ar aloca aproape 1.200 de lei pentru renovarea unei camere sau a locuintei, in rural casa primeaza, din nou, iar suma ce urmeaza a fi cheltuita este de peste 2.300 de lei, adica aproape dubla.

Inceputul de an scolar scoate din buzunarele orasenilor, in medie, 567 de lei, insa doar 30% din respondenti au in minte aceasta cheltuiala. Pe de alta parte, in mediul rural, desi pregatirile pentru un nou an scolar sunt mai sus in lista de cheltuieli, doar 8% dintre respondenti s-au gandit ca vor cheltui bani pentru asta.

4 din 10 romani din mediul urban s-au gandit deja ca vor cheltui bani pentru cauciucurile de iarna. Pentru un set de anvelope si manopera aferenta, respondentii sunt gata sa aloce, in medie, 854 de lei.

Black Friday - locul 4 in top si 44% din respondenti din mediul urban – scoate din buzunarele romanilor pasionati de reduceri, peste 900 de lei. Tot pentru reduceri, de data aceasta pentru articolele de vara, 37% din respondenti planuiesc sa cheltuiasca peste 500 de lei.

Intrebati daca si au resursele financiare necesare pentru a isi face cumparaturile de toamna, 45% din respondentii din mediul urban spun ca va trebui sa renunte la alte cheltuieli, 44% au deja banii necesari, iar 11% vor lua in calcul o sursa de finantare.

In mediul rural, pe de alta parte, 61% vor renunta la alte cumparaturi pentru a putea acomoda lista toamnei, 18% au deja banii necesari, iar 20% vor contracta o finantare.

Sondajul a fost efectuat in lunile iunie si iulie 2018, pe un esantion reprezentativ urban, cu respondenti cu virsta mai mare de 18 ani, dar si in randul clientilor Provident Financial Romania din mediul rural. In mediul urban, datele au fost colectate online, iar in rural au fost efectuate interviuri CATI.

Sursa foto: By natali_ploskaya / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri