ING Bank Romania a raportat dupa primele 9 luni din an un avans semnificativ al profitului net, cu 35%, la 529 milioane lei, in contextul cresterii bazei de clienti activi cu 14% fata de anul trecut si a portofoliului de credite cu 17%.

Astfel, potrivit comunicatului transmis de banca, numarul de clienti activi a ajuns la 1,25 milioane, dupa o crestere de 155.000 in ultimele 12 luni. De asemenea, ING a precizat ca numarul de clienti care isi incaseaza veniturile recurente in conturile bancii este mai mare cu 126.000.

Cota de piata pe segmentul creditelor acordate a crescut cu 0,9% fata de anul trecut, ajungand la 9,8%, volumul imprumuturilor ajungand la 24,6 miliarde lei, mai mult cu 17% fata de perioada similara din 2017. "Distributia creditarii ramane echilibrata intre segmentul companiilor (43%) si cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu 23% fata de anul trecut, sustinut de lansarea unui nou produs de creditare, ING SRLeu, lansat in iunie. In segmentul persoanelor fizice, creditul de nevoi personale disponibil online a fost extins si cu optiunea de refinantare", se mai arata in comunicatul ING.

Rata creditelor neperformante a scazut pana la 3%, mult sub media pietei bancare din Romania.

Totodata, cota de piata in segmentul depozitelor atrase a ajuns la 9%, sustinuta de cresteri atat pe segmentul persoanelor fizice, cat si pentru clientii companii. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,6 miliarde lei, cu 18% mai mult fata de acum 12 luni, pana la 29,6 miliarde lei.

Citeste si:
Cat ar putea obtine Apple din felia romaneasca a platilor cu cardul?
Piata cardurilor creste...

In contextul acestor cresteri pe volumele bilantiere, profitul brut cumulat pe cele trei trimestre a ajuns la nivelul de 603 milioane lei, cu 31% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand a fost de 459 milioane lei.

Cresterea organica puternica, data de volume si tranzactii mai mari, a dus la venituri majorate cu 28%, depasind 1,35 miliarde lei in primele noua luni ale anului.

Pe de alta parte, costurile operationale au crescut cu 23%, la 656 milioane lei, influentate de costurile de personal, mutarea bancii in noul sediu si investitiile in digitalizare.

Costurile de risc au crescut cu 48%, o data cu cresterea si diversificarea portofoliului, dar si in urma implementarii IFRS9 din ianuarie 2018, ajungand la un total de 96 milioane lei.

Citeste si:
ING Bank: 120.000 de clienti au platit cu telefonul in trimestrul 3
ING Bank Romania: 120.000 de...

Ce cresteri raporteaza ING in zona digitala?

ING Bank anunta faptul ca, fata de perioada echivalenta din 2017, numarul logarilor in ING Home'Bank a crescut cu 64%, iar numarul tranzactiilor efectuate in Home'Bank cu 33%. Per ansamblu, ING Home’Bank avea la finalul lunii septembrie 680.000 clientii activi, 55% dintre acestia folosind aplicatia de mobil.

In ceea ce priveste serviciul de plata cu ING Pay, lansata in iulie, clientii au efectuat peste 1 million de tranzactii cu telefonul mobil.

ING Business, platforma omni-channel de internet banking pentru clientii de Mid-Corporate Banking, a fost actualizata cu noi functionalitati in cursul acestui an. Totodata, ING a mai lansat in aceasta vara si un credit instant destinat micro-companiilor, ING SRLeu, care a devenit deja optiunea folosita pentru 50% din creditele nou acordate instant.

Citeste si:
Rezultate financiare ING Bank: ce profit inregistreaza olandezii
Rezultate financiare ING Bank...
Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Miscare surpriza: BCR si-a recrutat economist sef de la varful ING
Setari Cookie-uri