Cea de-a 7-a editie a programului Innovation Labs a luat startul la inceputul lunii martie cu hackathonul desfasurat la Bucuresti. Editia din 2019 este cea de-a doua in care se regaseste si categoria FinTech, categorie ce anul trecut a fost reprezentata in etapele finale ale programului de preaccelerare de catre echipele CredXp si Tag4IT. Anul acesta, doua dintre echipele participante la categoria FinTech care s-au calificat in urma hackhathonului din Bucuresti sunt Sales Lead Generator si FinBot. Ne-am intalnit cu reprezentantii acestora si cu unul dintre mentorii lor pentru a afla cum functioneaza solutiile pe care le pregatesc si ce planuri au in continuare.

Horia Velicu, head of Innovation Lab la BRD, este unul dintre mentorii echipelor care au participat la Innovation Labs in categoria FinTech, banca pe care o reprezinta fiind partenerul competitiei pe sectiunea respectiva, si unul dintre oamenii din spatele listei de idei din care participantii la competitie pe partea de FinTech aleg viitorul produs/solutie pe care va trebui sa o dezvolte.

Horia precizeaza ca echipele CredXp si Tag4IT, participante ale editiei din 2018, se pregatesc in acest moment sa isi lanseze oficial solutiile in piata, BRD fiind primul client care le va folosi.

Povestea CredXp o puteti citi AICI, iar pe cea a echipei Tag4IT o puteti parcurge AICI.

FinBot, aliatul angajatilor care au nevoie de informatii din interiorul companiei cat mai rapid

Horia Velicu precizeaza ca in elaborarea listei de idei de anul acesta au propus solutii tehnice care pot fi mai scalabile decat cele de anul trecut, astfel incat echipele care reusesc sa puna pe picioare un start-up in urma participarii la Innovation Labs sa aiba o piata mult mai mare careia sa i se adreseze. Astfel, Finbot, una dintre echipele participante la categoria FinTech, chiar daca in acest moment isi elaboreaza solutia pe baza unei situatii intalnite la nivelul BRD, Horia precizeaza ca ii va fi usor ca mai apoi sa o extinda si catre companii din alte sectoare.

"Scopul solutiei noastre este acela de a reduce timpul petrecut de catre angajati in cautarea unei informatii din interiorul companiei. Chatbot-ul nostru o sa ii ofere angajatului care cauta o informatie in jur de 3-5 variante dintre cele mai relevante si posibiltiatea de a da un feedback referitor la calitatea raspunsurilor primite, in asa fel incat chatbot-ul sa vina cu o serie de alternative in cazul in care primele raspunsuri nu ofera informatiile cautate", precizeaza Alexandru Maxim, membru al echipei Finbot.

Astfel, in cazul in care un angajat cauta o anumita informatie cu privire la un produs/serviciu sau o procedura, chatbot-ul pe care Finbot il dezvolta in acest moment va parcurge blocurile de text si va incerca sa extraga raspunsuri cat mai relevante pentru acesta. Alexandru precizeaza ca vor folosi Python ca limbaj de programare si machine learning.

Carmen Peli (PELI Partners):...
Citeste si: Carmen Peli: Interesul pentru parteneriate in domeniul FinTech creste

"Pentru inceput nu o sa ne concentram pe forma intrebarii ci pe o colectie de cuvinte si pe intelesul lor. Vrem sa ii incurajam pe angajati sa foloseasca cat mai multe cuvinte, pentru ca astfel ne da noua mai multe sanse sa gasim ce il intereseaza", explica Horia Velicu.

Un exemplu cat mai concret referitor la forma intrebarii ar fi "Vreau sa imi iau concediu, care este procedura?", deoarece in constructia aceasta chatbot-ul se va ghida dupa grupul de cuvinte "concediu, procedura".

Sales Lead Generator, solutia care isi propune sa propulseze productivitatea departamentelor de marketing

Cornelia Ene, unul dintre membrii echipei Sales Lead Generator, precizeaza ca solutia la care lucreaza in cadrul programului Innovation Labs vine in ajutorul echipelor de vanzari din diverse companii, propunandu-si sa gaseasca cei mai buni potentiali clienti pentru un produsele lor.

Incep platile dividendelor in...
Citeste si: Topul dividendelor in 2019 si calendarul complet al distributiilor

"Mi se pare foarte utila aplicatia aceasta pentru ca am lucrat intr-un call-center si stiu ce inseamna sa suni 50 de persoane, iar o mare parte dintre ei sa spuna ca nu ii intereseaza si ca nu vor sa mai fie contactati. Stiu cat de mult timp pierdeam si cum nu puteam sa ne facem targetul pentru ca selectiile din bazele de date nu erau potrivite", adauga Robert Apetrei, cel mai nou membru al echipei Sales Lead Generator, care li s-a alaturat dupa hackathonul din Bucuresti si care ii va ajuta pe partea de marketing.

Horia Velicu, head of Innovation Lab la BDR, puncteaza faptul ca solutia dezvoltata de catre echipa Sales Lead Generator se potriveste mult mai bine pentru serviciile complexe din zona de corporate, decat pentru cele destinate persoanelor fizice.

"Algoritmul de machine learning din spatele solutiei noastre va invata, pe baza exemplelor pe care le primeste, cum sa aleaga potentialii clienti dintr-o lista pe care angajatul din departamentul de vanzari o are", explica Cornelia.

Astfel, pe baza exemplelor pozitive, solutia va incerca sa gaseasca puncte comune intre clientii care au cumparat si potentialii clienti. Radu, cel de-al treilea membru al echipei Sales Lead Generator, precizeaza ca parteneriatul cu BRD ii ajuta sa testeze si sa isi dezvolte solutia, in asa fel incat sa obtina o probabilitate cat mai buna. Membrii echipei au vorbit, de asemenea, si despre experienta traita la hackathon-ul desfasurat in Bucuresti.

Profitul BRD scade cu 26%...
Citeste si: Profitul BRD scade dupa ce depozitele au batut pasul pe loc

"Pentru mine este prima data cand particip la Innovation Labs. Am mai participat la diverse alte competitii in timpul facultatii, insa aceasta pot spune ca m-a ajutat foarte mult sa ma transform dintr-o masinarie de scris cod intr-o persoana care se gandeste la toate aspectele ce tin de produsul final", povesteste Radu.

"A fost o adevarata experienta, pe langa faptul ca am stat multe ore nedormiti. a fost interesant sa vezi si ideile cu care vin alte echipe. Am avut prilejul sa cunoastem profesionisti in diverse industrii care erau interesati de munca noastra si doreau sa ne sustina cu sfaturi, lucru care ne-a ajutat si ne va ajuta mult in dezvoltarea produsului nostru", adauga Cornelia.

Pe parcursul urmatoarelor 3 luni, antreprenori si oameni de business de varf vor impartasi experientele lor cu cele doua echipe, orientandu-le in explorarea ecosistemului antreprenorial romanesc. In plus, prin intermediul partenerilor programului, echipele castiga acces la tehnologii de ultima generatie pentru dezvoltarea produselor precum si oportunitati de pozitionare eficienta pe piata.

Pe 20 mai, in cadrul Demo Day, finalistii isi vor prezenta prototipurile in fata partenerilor, a reprezentantilor media si a potentialilor investitori, urmand ca echipele cele mai convingatoare sa fie recunoscute prin premiile Innovation Labs. Echipele pot continua sa beneficieze de sprijinul acceleratorului si al sustinatorilor programului si dupa incheierea perioadei de mentorat, devenind parte din comunitatea de alumni a Innovation Labs.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Ce salarii platesc Petrom, BRD si celalalte mari companii de pe bursa