Contribuabilii persoanele fizice vor putea accesa in Spatiul Privat Virtual (SPV) noi documente, precum declaratii de inregistrare fiscale, evidenta creantelor fiscale, notificari sau certificate de rezidenta, odata cu extinderea serviciilor SPV, a anuntat, miercuri, Ministerul Finantelor Publice (MFP).

"Pentru eficientizarea comunicarii, imbunatatirea transparentei si reducerea birocratiei ANAF, MFP a decis extinderea exploatarii potentialului Spatiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relationare directa cu fiecare contribuabil la bugetul de stat. In acest sens, in SPV vor fi disponibile: chestionarele intocmite de persoanele fizice la sosirea si /sau plecarea in /din Romania; notificarile privind rezidenta persoanelor fizice; declaratiile de inregistrare fiscala; cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenta fiscala; certificatele de rezidenta fiscala; cererile de restituire; cererile de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/ municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a certificatului de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale; evidenta creantelor fiscale", conform Agerpres.ro.

De asemenea, prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea sa verifice corectitudinea prelucrarii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hartie.

Finantele au decis si majorarea termenelor de pastrare in SPV a mai multor documente emise de catre Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora.

Potrivit sursei citate, pe viitor se vor implementa in SPV modelele declaratiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Citeste si:
ANAF: Progres in colectarea veniturilor in PIB la 8 luni
Calugareanu, ANAF: Ponderea...

"Am promis o simplificare a relatiei cu ANAF si eliminarea cat mai multor hartii din viata contribuabilului roman si iata ca ma tin de cuvant", a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice.

Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimina verificarea la ghiseu a semnaturii olografe a persoanei reprezentate si se accepta depunerea imputernicirii in forma simpla. In acelasi timp, se ofera cetatenilor romani care domiciliaza, au resedinta sau lucreaza in strainatate, posibilitatea de a se prezenta si la oficiile consulare sau ambasadele Romaniei in scopul identificarii fizice si inregistrarii in SPV.

Proiectul de ordin privind extinderea serviciilor in SPV este publicat pe site-ul MFP.

Potrivit datelor ANAF, Spatiul Privat Virtual (SPV) inregistra, incepand cu luna aprilie, peste un milion de utilizatori, care s-au inrolat in aplicatie de la lansarea acesteia, in anul 2014.

Citeste si:
Ce firme risca sa fie dizolvate de catre ANAF
ANAF va solicita dizolvarea...

"Serviciul Spatiul Privat Virtual este usor de accesat, gratuit si disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu", preciza institutia pe 12 aprilie.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
ANAF: Cei care isi platesc impozitele la timp ar putea fi recompensati