Ministerul Finanțelor Publice anunță că persoanele înregistrate în Spațiul Privat Virtual vor putea face plata obligațiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghișeul.ro, soluție care va permite achitarea a peste 30 de impozite și contribuții.

De asemenea, Ministerul Finanțelor Publice implementează înrolarea în SPV cu ajutorul identificării în sistem video a persoanelor sau reprezentanților unor companii sau entităţi fără personalitate juridică, conform unui comunicat de presă transmis de Ministerul Finanțelor.

În spațiul virtual, la accesarea serviciului “Plata obligațiilor fiscale”, se va afișa pagina de pornire, în care trebuie ales CNP-ul pentru care se dorește plata. În cazul persoanelor care se autentifică în SPV cu NPOTP (nume, parola si OTP), în listă apare doar CNP-ul titularului de cont.

Citește și Cîţu: Nu va fi vorba de austeritate în sectorul bugetar; nu se pune problema de tăieri de salarii sau pensii

La apăsarea butonului ”Afișare obligații restante”, se afișează lista obligațiilor ce pot fi plătite prin platforma ghiseul.ro, și care cuprinde peste 30 de poziții, de la impozitul pe venituri, la contribuții, accize colectate și până la plata unor penalități.

La apăsarea butonului „Plătește”, utilizatorul va fi direcționat către serviciul de plată online al platformei ghiseul.ro, unde are de bifat căsuța „Aprob plata și sunt de acord cu termenii și condițiile de utilizare” si butonul „PLATESTE”. Din această pagină nu mai există posibilitatea întoarcerii la serviciul disponibil în SPV.

Înregistrare prin verificare video

În același timp, populația va avea opțiunea să se înregistreze online în SPV printr-o verificare video în baza documentelor transmise și/sau informaţiilor comunicate pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Dacă informaţiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entităţii fără personalitate juridică sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informaţiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de împuternicit nu se pot verifica ori informaţiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate opțional rezultă că acestea conțin date incomplete sau incorecte, se notifică solicitantul la adresa personală de e-mail, în termen de 5 zile de la înregistrare, cu privire la completarea informațiilor sau cu privire la faptul că aprobarea cererii de înregistrare se face la ghişeu ori prin identificare vizuală online.

Citește și Amnistia fiscală, un moment zero în raporturile cu administrația fiscală

În cazul în care aprobarea cererii de înregistrare se face prin identificarea vizuală online, organul fiscal inițiază procesul de recunoaștere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau împuternicit solicitantul, în scopul confirmării calității atribuite acestuia. În acest sens, organul fiscal notifică atât solicitantul, cât și entitatea care l-a desemnat/împuternicit la adresele de e-mail, completate în cererea de înregistrate, în termen de 5 zile de la înregistrare.

După aprobarea cererii de înregistrare prin identificare vizuală online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/împuternicitul utilizează sistemul video oferit pe platforma informatică dedicată. În această situație, persoana fizică trebuie să se programeze online, prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul ANAF selectând data și ora la care este disponibilă pentru a fi inițiată procedura de identificare vizuală online.

În cazul în care identificarea vizuală online s-a realizat cu succes, se procedează la aprobarea cererii și se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa personală de e-mail.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri