"In Romania, asigurarile de viata reprezinta aproximativ 21% din primele brute subscrise, in contextul in care piata este dominata de asigurarile generale, respectiv cele auto. Daca raportam densitatea asigurarilor la salariul mediu brut anual, ponderea in cazul tarii noastre este de 1,3%, in timp ce tari ca Ungaria si Polonia inregistreaza valori de 2,6-3,1%", spune Anita Nitulescu (foto). "Aceste diferente arata gradul diferit de maturitate a pietelor si un potential semnificativ de dezvoltare al consumului de asigurari din Romania. El poate fi fructificat prin continuarea masurilor de stimulare a pietei, a cresterii increderii consumatorilor si sporirii nivelului de educatie financiara, dar si prin acordarea de stimulente fiscale care sa contribuie la evolutia acestor categorii de servicii".
Citeste si:
Din perspectiva consumatorilor, "vedem un interes mai crescut pentru servicii care sa le asigure protectia, iar ceea ce ne propunem noi este sa potentam acest interes cu aducerea asigurarilor in microsistemele clientului. In prezent, investigam si alte directii de dezvoltare pentru produse care sa fie complementare universului in care consumatorul isi petrece timpul".
In paralel, "si clientul trebuie sa devina tot mai constient de nevoia de a incheia o asigurare facultativa. Acesta trebuie sa treaca din zona de obligativitate in zona de necesitate si analiza a riscurilor care apar in diferitele momente ale vietii si pentru care ar fi recomandat un comportament mai prudent, de protectie, si nu de ignorare, precum «nu mi se poate intampla chiar mie»".
Citeste si:
Millennials ar fi dispusi sa aloce un buget mediu lunar de pana la 100 de lei pentru asigurari.
"Anul trecut am realizat un studiu in parteneriat cu Entrepreneurship Academy, ale carui rezultate ne ajuta sa intelegem mai bine nevoile generatiei Millennials. Acesta a relevat faptul ca Millennials ar fi dispusi sa aloce un buget mediu lunar de pana la 100 de lei pentru asigurari, daca ar intelege in detaliu beneficiile acestora. Pe lista prioritatilor lor de achizitie se numara asigurarile de sanatate, locuinta, calatoriile si asigurarea de viata, fapt ce reflecta interesele si caracteristicile stilului lor de viata", mai spune Anita Nitulescu.
Ea adauga ca "publicul roman in general, indiferent de varsta, are nevoie sa parcurga un proces de informare si educare pe toate canalele cu privire la beneficiile asigurarilor, demers de care noi, companiile prezente in aceasta industrie, suntem responsabile astfel incat sa vedem o evolutie si o maturizare mai accelerate ale pietei".
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: