Euroins arata ca este "victima lacomiei unor service-uri auto", care "pun presiune pe companiile de asigurari RCA sa plateasca preturi extravagante pentru unele reparatii". Declaratia companiei a venit in contextul in care, saptamana trecuta, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR), organizatie care reprezinta atat transportatori rutieri cat si service-uri auto, acuza Euroins de "practici ilicite" cu dosarele de dauna RCA.

"Firmele de asigurari care vand polite RCA sunt tinta abuzurilor unora dintre service-urilor auto, pe doua niveluri, din cauza legislatiei permisive. Rolul unei asigurari RCA este de a acoperi financiar contravaloarea reparatiilor unui autovehicul accidentat de catre un alt vehicul asigurat, respectiv de a achita masina de schimb inchiriata si pusa la dispozitia persoanei afectate, in conformitate cu legea. Practic, firmele de asigurari RCA sunt silite de catre unele service-uri asa zis independente sa achite despagubiri de cateva ori mai mari decat cele mai scumpe reparatii la reprezentante de firma", arata Euroins.

Compania adauga ca multe dintre petitiile inregistrate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) sunt depuse de service-uri auto care solicita "tarife indecente" si sunt adesea solutionate in favoarea Euroins Romania.

Citeste declaratiile COTAR aici.

Far de Dacia Logan, pana la 400 de euro

"Aceasta asociatie (COTAR - n.r.) reprezinta, de asemenea, si service-uri auto care au reusit performanta uluitoare de a factura un far de Dacia Logan cu aproape 400 euro - in conditiile in care o asemenea piesa costa intre 300 si 700 lei, in functie de generatia modelului. Legea invocata de service-urile auto nu limiteaza asemenea tarife indecente. De aceea, ori de cat ori Euroins Romania contesta aceste costuri, lacomele service-uri auto depun o plangere la ASF, iar ASF o ia in considerare ca atare si asa se face ca Euroins Romania ajunge in situatia de a avea mii de petitii anuntate de catre arbitrul pietei", potrivit Euroins.

Citeste si:
Transportatorii rutieri acuza Euroins de practici ilicite pe RCA
Transportatorii rutieri...

Asiguratorul mai arata ca numarul de petitii impotriva Euroins reprezinta mai putin de 10% din toate dosarele de dauna solutionate.

"La acest cost umflat se adauga tarifele orare ale manoperei. In Romania, cea mai mare parte a procedurilor de reparare a unui autovehicul sunt normate ca durata - de genul pentru inlocuirea unui far, sa pastram exemplul, sunt acceptate un numar oarecare de ore de manopera. Pentru ca nu poate mari legal numarul de ore de manopera, service-ul are dreptul sa practice orice tarife doreste. Mai mult, unele ateliere de reparatii ajusteaza in sus tariful manoperei facturate astfel incat despagubirea sa atinga valoarea de piata a autovehiculului reparat", mai subliniaza Euroins.

Ca atare, "sunt service-uri care au trimis facturi la firmele de asigurari RCA cu costuri orare de manopera de mecanic sau tinichigiu de pana la 1.000 de lei care, transformate in salarii lunare ale prestatorilor, i-ar face sa fie mai bine platiti chiar si decat presedintele Romaniei. Sigur ca ne bucuram ca exista mecanici si tinichigii auto, angajati ai unor service-uri auto, care sa ia salarii cat presedintele tarii, dar atunci trebuie sa acceptam cu totii ca politele de asigurare obligatori RCA au un pret pe masura", afirma Euroins.

Masini inchiriate la pret de limuzina

De asemenea, "firmele de asigurari RCA sunt obligate sa suporte costuri supraevaluate de catre unele service-uri auto si prin preturile exagerate cerute pentru automobilele inchiriate si oferite pagubitilor pe perioada reparatiilor, conform legii. Cum nu exista nicio limitare a preturilor maxime ce pot fi facturate firmelor de asigurari, unele service-uri auto factureaza sume cu mult peste nivelul pietei", arata compania de asigurari.

Citeste si:
Allianz: Service-urile auto cresc artificial preturile la reparatii
Allianz-Tiriac Asigurari: 10%...

Spre exemplu, "un model Logan poate fi inchiriat cu preturi pornind de la 10-20 de euro pe zi, conform mai multor anunturi pe internet. Unele service-uri auto au trimis facturi cu valori si de zece ori mai mari, pentru acelasi model".

Totusi, "firmele de asigurari sunt obligate sa accepte aceste abuzuri, si sa achite despagubiri uriase pentru lucrari banale. De multe ori intarzierile la plata sunt provocate de pretentiile financiare exgerate ale unor service-uri independente", conchide Euroins.

Sursa foto: tommaso79 / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cati soferi stiu ca pot incasa banii din RCA direct de la asigurator