Pe lista de priorități a românilor are loc mai degrabă mașina, decât sănătatea. Dovadă stă faptul că polițele RCA constituie aproximativ 50% din vânzările de asigurări pe retail în timp ce asigurările de sănătate private abia ating 1-2%. Iar acest lucru evidențiază o "problemă" a societății românești și anume că populația "nu prea știe să cumpere risc", în contextul in care așteptările clasice de la o poliță de asigurare se rezumă la: "dar eu ce primesc înapoi dacă nu consum?", apreciază Tiberiu Maier, Președinte al Directoratului Signal Iduna.

"La înființarea companiei în anul 2008, am început să vindem asigurări de sănătate în România pe segmentul de retail. Piața nu era încă pregătită și ne-am repoziționat pe segmentul de corporate. Întrebarea majorității cliențiilor era: dacă eu plătesc X de euro pe lună, ce primesc înapoi dacă nu consum? Ca urmare, dacă în alte țări lumea își cumpără o asigurare de sănătate sau deces, în România până și la asigurările de locuințe, unde există obligativitate, gradul de acoperire este de sub 20%", spune Tiberiu Maier (foto).

În opinia sa, în România nu este perceput și înțeles corect "conceptul de mutualitate, prin care contribuim toți pentru un risc și dacă arde casa cuiva plătim din acel fond". Și atunci "aici cred că este și o problemă mare de educație financiară. Românii trebuie să înțeleagă beneficiul și chiar să guste din acesta, din păcate, pe asigurări de sănătate pentru a înțelege ce cumpără, într-un final".

El adaugă, totuși, faptul că dinamica din prezent a vânzărilor de asigurări de sănătate se datorează polițelor de grup, în contextul în care există deductibilitate în limita a 400 de euro, atât pentru angajat cât și pentru angajator. Însă lipsa apetitului românilor pentru asigurări și servicii medicale private a fost evidențiat și de către un sondaj recent realizat de Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), potrivit căruia, 7 din 10 români caută informaţii si soluţii pe Internet dacă au anumite simptome medicale, iar 36% nu ar fi dispuşi să aloce bani pentru servicii private de sănătate.

Aproape 90% dintre brokerii de retail nu știu să vândă asigurări de sănătate și au nevoie de suport în vânzarea acestora

Alți 53% dintre respondenţi au declarat că nu cunosc diferenţele dintre o asigurare privată de sănătate şi un abonament medical, aspect evidențiat și de către Tiberiu Maier, care a indicat "complexitatea" produselor drept o "barieră" în calea înțelegerii și vânzării polițelor de asigurări de sănătate private.

Citeste si:
(P) COVID-19 | Signal Iduna România, donație către Institutul Matei...
(P) COVID-19 | Signal Iduna...

"Produsele complexe, așa cum sunt asigurările de sănătate, au nevoie de două lucruri principale: abilitatea intermediarului de a explica serviciile și capacitatea clientului de a înțelege termenii contractuali. Însă, pe segmentul de retail nu există foarte mulți brokeri specializati care să vândă polițe de sănătate, ceea ce creează evident o problemă. 90% dintre brokeri vând doar produse simple precum RCA și asigurări de locuințe. Încercăm a accesăm această categorie de intermediari prin programele educaționale pe care le-am dezvoltat, precum Academia de Sănătate", mai spune Tiberiu Maier.

Pe de altă parte, legat de complexitatea produselor de asigurări de sănătate, managerul Signal Iduna, apreciază că printr-o "o simplificare" radicală s-ar pierde "din rigurozitatea cu care acest domeniu este controlat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară".

Astfel, în opinia sa, "este un domeniu care trebuie controlat, deoarece deși este ușor să încasezi prime, este mult mai dificil să plătești despăgubiri. Și atunci fiind un domeniu foarte bine reglementat de către ASF, normal că avem obligația să menționăm foarte clar și specific ce și cum poate fi acoperit în asigurare și de aici apare nivel ridicat de complexitate", conchide Tiberiu Maier.

Citeste si:
Signal Iduna și Medlife au lansat un serviciu de asistență medicală...
Signal Iduna și Medlife au...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
TBI Bank a înregistrat un profit net de aproape 23 milioane euro în 2019
Setari Cookie-uri