Asigurarea lichidității în piață, a unei stabilități în condițiile de volatilitate cu care se confruntă piețele internaționale și crearea unui cadru de reglementare care să le permită băncilor locale să intervină în situațiile în care este necesară amânarea la plată a ratelor, sunt prioritățile Bancii Naționale a României pentru perioada următoare, conform informatiilor oferite wall-street.ro.

Situația creată de extinderea virusului COVID-19 a făcut ca anumiți jucători de pe piața bancară să anunțe deja o serie de măsuri ce țin de amânarea ratelor pentru clienții care se află în imposibilitatea de a-și onora obligațiile contractuale. BNR lucrează în acest moment la o serie de modificări care să le permită instituțiilor financiare astfel de intervenții.

”Suntem în discuții cu sistemul bancar pe această temă. Urmează o serie de modificări ale reglementărilor pe care Banca Națională a României le va face, astfel încât băncile să poată interveni, de la caz la caz”, precizează Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al BNR pentru wall-street.ro.

Principalele preocupări ale Băncii Naționale a României în acest moment sunt asigurarea lichidității în piața, atât pentru bănci cât și pentru Ministerul de Finanțe, reprezentantul BNR precizând că nu existe probleme în acest sens, și asigurarea stabilității în condițiile de volatilitate înregistrate pe piețele internaționale.

”Suntem în parametri de variație normală”, precizează Dan Suciu.

Mai multe bănci au anunțat măsurile pe care le ia în calcul cu privire la amânarea ratelor la credite:

Raiffeisen Bank

,În acest moment facem ceea ce e de făcut în aceasta situație. Deocamdată nu avem situații deosebite nici pe partea de depozite, nici pe cea de credite. Nu intenționăm să schimbăm programul de lucru actual din rețeaua de unități sau sediile noastre (s-a schimbat programul în 11 agenții deoarece sunt în centre comerciale aglomerate, dar nu noi am decis asta ci mall-urile), întrucât simțim importanța serviciilor oferite clienților noștri. Monitorizam în continuare cu atenție evoluția situației și vom lua măsurile potrivite, în funcție de context. Dacă există situații de carantină, autoizolare sau alte situații speciale și consideră clientul că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni pana vineri intre 9.00-20.00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opțiunea „vacanță trei rate”, de care clienții pot beneficia în această situație - asta înseamnă că pot opta sa amâne rata la credit o luna, doua sau trei”, precizează Raiffeisen Bank România pentru wall-street.ro.

Banca Transilvania

”Dorim să te scutim de drumuri la bancă și extindem perioada de grație la cardul tău Star Gold, până în luna mai. Astfel, nu mai ai obligația de plata în lunile martie și aprilie. Prima obligație de plată o vei avea între 1-25 mai, așa cum vei regăsi în informațiile din extrasul de cont”, precizează Banca Transilvania în mesajul trimis către clienți.

CEC Bank

CEC Bank ar urma să anunțe săptămâna viitoare faptul că va amâna plata ratelor pentru creditele contractate de către persoanele fizice pentru o perioadă de 30 de zile, ca urmare a situației în care se află țara noastră din cauza răspândirii COVID-19(coronavirus), conform informațiilor obținute de către wall-street.ro.

BRD

”În contextul epidemiei de Covid-19, și pentru a sprijini măsurile de prevenție a răspândirii bolii, BRD Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet și Mobile Banking. De asemenea, banca elimină toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiționat de folosirea sau achiziția unor pachete de produse”, se arată în mesajul băncii trimis către wall-street.ro.

Gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită și ulterior acestei date. Ea se adresează clienților existenți, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanță în această perioadă. Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanță, iar plățile interbancare în lei, precum și plățile SEPA în lei și euro vor fi gratuite.

Subscrierea la serviciile de bancă la distanță se poate face prin intermediul contact center-ului BRD (021 302 6161 - accesibil din orice rețea, 0800 803 803 – Telverde în rețeaua Telekom sau *22622 - valabil în rețelele mobile Orange, Vodafone, Telekom și Digi Mobil).

Banca Românească

Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii AICI, plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.

Pentru clienții care dețin unul dintre produsele “Card de credit MasterCard Standard” sau “Card de credit MasterCard Gold”, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri