Până la publicarea normelor OUG 37 privind amânarea la plată a creditelor, BCR vine cu o serie de soluții proprii de sprijin pentru clienții aflați în dificultate, atât persoane fizice, cât și microîntreprinderi, în contextul în care banca a primit deja peste 13.000 de cereri de la persoane fizice în vederea amânării ratelor, dar și de la 3-4% dintre companiile mici.

În cadrul unei conferințe online, reprezentanții BCR au anunțat amânarea cu 3 luni a obligațiilor de plată în cazul cardurilor de credit și overdraft-urilor, cu suspendarea dobânzilor, dar și în cazul creditelor de nevoie personale, unde nu se vor capitaliza dobânzile pentru aceste 3 luni de pauză.

“Am venit acum cu o variantă proprie pentru clienții care au probleme, dar când ordonanța se va aplica le vom permite să aplice pe ce variantă este mai acceptabilă pentru ei. Clienții trebuie să știe însă că atât în cazul soluției BCR, cât și a celei guvernamentale prin Ordonanța de Urgență nr. 37, dobânzile vor fi calculate și eșalonate, deci, cu cât amânarea este mai mare, cu atât mai mult va crește și rata după perioada de pauză", a explicat Vlad Huțuleac, șeful Departamentului Credite Persoane Fizice în cadrul BCR.

Și în cazul creditelor ipotecare clienții BCR pot opta pentru amânarea cu 3 luni a ratelor, fără ca dobânda să se capitalizeze, însă aceasta va fi calculată și va fi plătită eșalonat pe durata rămasă a creditului.

Iată un exemplu prezentat de oficialii BCR pentru un credit Casa Mea cu soldul de 150.000 lei:

Citeste si:
Alpha Bank lansează plățile prin ceasurile inteligente Garmin și...
Alpha Bank lansează plățile...

În ceea ce privește împrumuturile de nevoi personale, Huțuleac a precizat că pe acest segment creditul 100% digital prin aplicația George a ajuns să reprezinte 60% din totalul finanțarilor de consum în această perioadă, mai ales că BCR a menținut campania cu dobândă promoțională de promovare a refinanțărilor prin platforma George.

Iată și în cazul unui credit de consum cu 20.000 lei sold cât va crește rata după cele 3 luni de amânare la plată:

Citeste si:
ANAF sustine firmele care asteapta bani de la UE: le pasuieste de...
ANAF sustine firmele care...

Șeful departamentului de creditare persoane fizice în cadrul BCR a precizat că, până acum, BCR a primit circa 13.000 de solicitări de amânare a ratelor, ceea ce reprezintă 2-3% din portofoliu.

Și în cazul microîntreprinderilor, BCR a decis prelungirea facilităților de credit recurente, fără niciun cost suplimentar pentru clienți, și amânarea cu până la 6 luni a plății ratelor la credite, dar cu capitalizarea dobânzilor.

Până acum, pe zona micilor companii BCR a primit câteva sute de cereri de la firme aflate în dificultate, adică 3-4% din portofoliu, firmele din servicii, transporturi și în general cele care aveau contact cu publicul fiind cele mai afectate.

"Este evident că numărul acesta va crește, dar în acest moment este undeva între 3% și 4% din portofoliul de microîntreprinderi. Deși ne așteptam să vedem o cerere mare pe sume noi din partea companiilor, am avut și surpriza ca unii clienți să solicite închiderea acestor linii de credit", a declarat în cadrul conferinței Delia Olteanu, Coordonatorul Departamentului de Produse și Procese Micro-Întreprinderi în cadrul BCR.

Citeste si:
Florin Cîţu a cerut amânarea plăţii ratelor la bănci şi oprirea...
Florin Cîţu a cerut amânarea...

Ea a precizat totodată că banca lucrează acum la implementarea unui flux de aprobare la distanță a liniilor de finanțare pentru companii, căutând soluții pentru acceptarea semnăturii electronice, dar și folosirea unor baze de date externe pentru verificarea clienților tip micro.

Sursa foto: Benedek Alpar_Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Prima Casa, epuizata la BCR. Ce pot face intre timp clientii bancii
Setari Cookie-uri