Conceptul de ”platform banking” transformă canalele digitale oferite de către bănci în adevarate platforme pe care clienții ajung să le acceseze nu numai pentru nevoi financiare precum verificarea soldului, contractarea unui credit sau deschiderea unui depozit, ci și pentru a-și face diverse cumpărături, rezervări pentru hoteluri sau utilizarea serviciilor de ride-sharing.

”Viziunea noastră se concentrează pe conceptul de platform banking. Este acel nivel în care clienții își pot agrega tot felul de servicii ce țin de ING Bank sau de alte băncii, dar și serviciile oferite de alți furnizori.”, explică Sighinaș.

Reprezentantul ING Bank precizează că această trecere va fi una graduală, bazată pe un proces ce se va întinde pe câțiva ani de zile, iar platforma de cash-back ING Bazar poate fi considerată unul dintre primii pași făcuți în această direcție.

”Platforma ING Bazar a fost un astfel de prim pas pe care noi îl vom duce la nivelul următor printr-un parteneriat cu FinTech-urile cu care lucrăm. Unul dintre vectorii foarte importanți de invoare a ING Bank este acest ecosistem la nivel global prin care avem parteneriate cu aproximativ 160 de FinTech-uri în diferite forme” explică Sighinaș.

Citeste si:
IMM Invest: Băncile încep să ”tureze” motoarele
IMM Invest: Băncile încep să...

Citește și ING Bazar dupa 3 ani: cash-back de 2 milioane de euro si 500.000 de clienti. Urmeaza Bazar 2.0!!!

Pandemia de COVID-19: care sunt provocările pe care trebuie să le depășească în contextul actual

Principala provocare pe care CIO-ul ING Bank o identifică în această perioadă este aceea de a suplini distanțarea socială cu proximitatea digitală.

”Noi ne-am concentrat în această perioadă nu neapărat pe a aduce inovații disruptive, ci pe a ne asigura că modul în care clientul interacționează cu produsele și serviciile noastre digitale este unul optim. Dacă și înainte de această criză, în medie, un client ING ajungea într-o sucursală o dată pe an, obiectivul nostru în perioada aceasta a fost inclusiv ca aceste interacțiuni să nu mai fie necesare. Colegii din echipele de infrastructură s-au concentrat pe maximizarea disponibilității serviciilor, astfel încât să se asigure că următoarea promoție a retailerilor nu produce probleme de capacitate în sistemele de plăți. Cred că asta e foarte important pe termen scurt pentru noi să ne asigurăm că lucrurile funcționează și că relația de încredere nu e subminată în vreun fel”, precizează Sighinaș.

Citeste si:
Banca viitorului – transformari în era digitală
Banca viitorului –...

Citește și ING Bank anunță noua modalitate prin care clienții își pot amâna ratele

Reprezentantul ING consideră ca această distanțare socială pe care o trăim nu va dispărea brusc, iar ”noua” realitate cu care ne vom confrunta va duce la aparația altor inovații. Poți asculta podcastul integral accesând fereastra de mai jos:

Citeste si:
Ne permitem ”bani din cer”? Ce implicații are tipărirea lor
Ne permitem ”bani din cer”?...