Elena Dincă, Mastercard: Datele noastre au evidențiat creșteri importante în e-commerce. Ponderea plăților online din totalul plăților efectuate cu carduri Mastercard s-a dublat

Restricțiile impuse din cauza pandemiei de COVID-19 au dus la o creștere accelerată a plăților online. Elena Dincă, Account Manager - Mastercard, a precizat în cadrul conferinței Future Banking că ponderea plăților online din totalul plăților efectuate cu carduri Mastercard s-a dublat de la începutul anului, față de perioada similară din 2019.

”Vedem o modificare a comportamentului și cred că aceasta a început încă de la modul în care viața noastră s-a schimbat în ultimele luni. Drept urmare și cumpărăturile online au căpătat mai multă tracțiune decât în trecut. Însă nu au prins mai multă tracțiune pentru că în trecut nu erau foarte populare, ci pentru că ne-am extins aria de cumpărături în zona virtuală și experiențele pe care în mod normal le desfășuram în diverse locuri. Însă, acum a trebuit să stăm acasă, drept urmare și plățile s-au mutat în zona digitală”, precizează Elena Dincă.

De exemplu, datele Mastercard au evidențiat creșteri importante în e-commerce, unde, de la începutul anului, ponderea plăților online din totalul plăților efectuate cu carduri Mastercard s-a dublat.

Vedetele perioadei în ceea ce privește plățile cu cardul au fost segmentul de delivery, inclusiv cel de mâncare, unde a contat foarte mult faptul că tot mai multe firme de curierat oferă serviciu de plată cu cardul la livrare, dar și zonele de gaming și video-streaming, care au cunoscut creșteri spectaculoase în pandemie.

Reprezentanta Mastercard este de părere că experiența de plată online trebuie să fie una cât mai simplă și sigură pentru fiecare consumator. Proiectele începute cu mai mulți ani în urmă de companie, privind construirea infrastructurii de plată, a ajutat-o să facă față provocărilor aduse de pandemie.

Citeste si:
Apple Pay ajunge și la BRD. A treia bancă din sistem lansează...
Apple Pay ajunge și la BRD. A...

Unul dintre ele a fost și dotarea cu POS-uri a unor piețe din București, Iași și Sibiu, consumatorii putând renunța la cash atunci când mergeau să își facă cumpărăturile la piață.

”Este foarte important să ai o strategie concentrată pe construirea infrastructurii pentru că indiferent ce se va întâmpla, indiferent că te lovești de o astfel de criză cum am avut în ultimele luni, ai o infrastructură solidă deja formată și poți construi foarte ușor pe ea”, adaugă Elena Dincă.

Una dintre măsurile care au venit în întâmpinarea efectelor produse de pandemie pe care Mastercard le-a luat a fost de creștere a limitei pentru plățile contactless în 30 de țări europene, printre care se află și România. Astfel, consumatorii pot efectua plăți contactless de până la 200 de lei, fără a mai introduce PIN-ul.

De altfel, România este o piață care a adoptat foarte rapid tehnologia contactless, la finalul trimestrului 4 de anul trecut 95% din cardurile Mastercard fiind contactless, iar o plată contactless avea o valoare medie de 15 euro.

Citeste si:
Pandemia de COVID-19, impact puternic pe zona de plăți online:...
Pandemia de COVID-19, impact...

Ce alte proiecte a mai derulat Mastercard în această perioadă?

Anul acesta, Mastercard a anunțat un angajament global de 125 milioane de dolari, alături de Fundația Bill & Melinda Gates și Wellcome, pentru a sprijini misiunea Therapeutics Accelerator de dezvoltare a vaccinurilor și tratamentelor la scară largă într-un timp cât mai scurt. Universitatea Washington, Universitatea Oxford și Institutul La Jolla pentru Imunologie, instituții de prestigiu în domeniile lor de activitate, au primit deja 20 de milioane de dolari pentru a facilita o mai bună înțelegere a modului în care medicamentele și anticorpii deja existenți pot contribui la gestionarea pandemiei.

La nivel local, compania s-a alăturat Asociația Dăruiește Viață în lupta împotriva COVID-19, printr-o donație de 100.000 euro, folosită pentru achiziționarea de echipamente medicale în tratarea persoanelor infectate.

Elena Dincă a participat la conferința Future Banking, organizată de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank (Innovation Partner), Smart Fintech (Gold Partner), Banca Comercială Română (gold partner), Elevator Lab - powered by Raiffeisen (Gold Partner), Temenos (Gold Partner), Orange Money (Silver Partner), Banca Transilvania (Silver Partner), UniCredit Bank (Silve Partner), Modex (Silver Partner), First Bank (Silver Partner), Namirial Group (Silver Partner), Raiffeisen Bank (Silver Partner), CEC Bank (Silver Partner), Mastercard (Silver Partner), RocaX (Silver Partner), Twispay (Silver Partner), Prime Dash (Silver Partner), TBI Bank (Silver Partner), Beez (Silver Partner), Citi (Silver Partner).

Citeste si:
Românii cumpără online, în medie, 2-3 mașini Dacia și Renault pe zi
Românii au cumpărat, în...
Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Bill Gates: Conspirațiile care mă implică în vaccinul contra Covid sunt stupide
Setari Cookie-uri