Dacă la apariția cardurilor contactless o plată la POS fără a mai introduce PIN-ul era privită cu neîncredere, ultimii ani au marcat o adopție incredibilă a tehnologiei, iar în prezent 85% din plățile fizice cu cardul se efectuează contactless, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing, Mastercard România, în cadrul conferinței Future Banking.

În plus, de la începutul anului, perioada de izolare și work from home a contribuit și la dublarea ponderii plăților online cu cardul din totalul plăților efectuate cu aceasă metodă electonică de plată.

"O plată cu cardul este ceva vizibil, măsurabil, și contribuie evident la scăderea economiei gri. De altfel, mantra noastră este să contribuim la creșterea gradului de bancarizare, astfel încât economia gri să fie diminuată", a subliniat Raluca Nicolaescu.

Pe lângă apetitul tot mai mare pentru shopping-ul online, plățile cu cardul au fost ajutate și de introducerea în sfârșit la metrou a acceptării plăților contactless. Clienții pot face o plată contactess la turnicheți pentru a achita fiecare călătorie în rețeaua Metrorex, față de metodele tradiționale de a cumpăra cartele de la ghișee sau de la automatele din stații.

În ceea ce privește impactul cardului asupra industriei de retail, coordonatorul diviziei de marketing a Mastercard consideră că unul dintre proiectele de referință din ultimul an este cel de "moneyback" realizat în parteneriat cu eMag, prin care clienții gigantului din e-commerce își pot primi banii înapoi pe card pentru produsele returnate.

"Era o barieră destul de mare în rândul consumatorilor să comande online, pentru că dura foarte mult procesul de retur și după aceea primirea banilor în cont. Odată cu lansarea serviciului MoneyBack împreună cu eMag, pentru cumpărăturile pe care vrei să le returnezi îți primești banii în cont în 30 de minute pe cardul Mastercard sau Maestro salvat în cont", a explicat Raluca Nicolaescu.

De asemenea, pe lângă plățile la POS sau online, cardul a prins tracțiune și în transferurile peer 2 peer, Mastercard având un parteneriat în acest sens cu fintech-ul Volt (prezent și în Harta Fintech-urilor din România). Clienții Volt pot transfera instant bani prin aplicația de smartphone de pe un card pe altul.

Raluca Nicolaescu, Head of Marketing în cadrul Mastercard România, a fost prezentă săptămâna trecută la conferința Future Banking, eveniment organizat de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank România (innovation partner), Mastercard (gold partner), Smart Fintech (gold partner), BCR România (gold partner), ING Tech (gold partner), Temenos (gold partner), Tremend (gold partner), Raiffeisen Bank România (gold partner), First Bank (silver partner), Elevator Lab (silver partner), Banca Transilvania (silver partner), Namirial Group (silver partner), Fintech OS (silver partner), CEC Bank (silver partner), iFactor (silver partner), Modex (silver partner), Info Cert (silver partner), Twispay (silver partner), Prime Dash (silver partner), Beez (silver partner), Citi (silver partner), Inform (sponsor) și Alpha Bank (sponsor).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri