Plata cu cardul generalizată în piețele din România devine un vis din ce în ce mai apropiat de realitate, după ce primele tentative ale Mastercard în acest sens au avut rezultate încurajatoare.

“POS-ul în piață este visul Mastercard încă din 2015 iar anul trecut am făcut primii pași, când am început cu Piața Cibin din Sibiu”, a declarat Laura Ștefan, Director Non-Tradițional Business Mastercard România, în cadrul conferinței Future Banking meets retailArena.

Mastercard, în colaborare cu PatriaI Bank, a înrolat astfel câteva zeci de producători care oferă clienților posibilitatea de a realiza plata cu cardul în piață, o zonă unde în mod tradițional banii cash fac legea. Proiectul a fost dezvoltat ulterior, astfel că plata cu cardul este în prezent posibilă în piețe din Sibiu, Iași, Galați și București (Piețele Matache și Domenii).

“Reacția clienților este ‘WOW’ atunci când văd POS-ul în piață. În plus, opțiunea de plată cu cardul a mărit încasările producătorilor. Este și normal din moment ce oamenii cu bani pe card au în general o putere de cumpărare mai mare. Am făcut tot posibilul și ca banii să între în posesia comercianților cât mai rapid. Mai exact, producătorii din piețe care au POS beneficiază de un card Mastercard Business, de la Patria Bank, pe care banii ajung în 1-2 zile”, menționează Laura Ștefan.

Potrivit acesteia, metodă de propagare a adoptării POS-ului în rândul comercianților din piețe este bazată pe exemplu.

Nu rata ultimele inovații din zona de plăți și din banking-ul românesc! Înscrie-te AICI la cea mai importantă conferință dedicată FinTech-urilor și banking-ului digital: Future Banking.

Acolo unde am instalat deja POS-uri, metoda de propagare este din vorbă în vorbă. Producătorii aud despre această opțiune de plată, văd că funcționează, merg la bancă și cer POS.

Laura Ștefan

Reprezentanta Mastercard consideră că pandemia a determinat și va determina în continuare accelerarea proceselor de adopție a tehnologiilor, iar ceea ce vedem în prezent este “un avans în câteva luni ce în mod normal ar fi fost posibil poate doar în ani de zile”.

“În plus, pandemia ne-a arătat că suntem capabili de lucruri de care nu credeam că suntem în stare acum ceva timp, și am văzut totodată că putem să fim solidari unii cu alții prin numeroasele inițiative care au demonstrat că putem face lucruri bune împreună atunci când trebuie”, a concluzionat Laura Ștefan.

În aprilie, Mastercard s-a alăturat campaniei „Donează pentru linia întâi”, dezvoltată de eMAG, Banca Transilvania, Bitdefender și Mobexpert, cu scopul de a sprijini eforturile medicilor și ale personalului sanitar, precum și ale polițiștilor, armatei și jandarmilor, în lupta cu pandemia de coronavirus.

Mastercard a donat inițial de 500.000 de lei, pentru a contribui la achiziția de materiale medicale. În plus, compania a încurajat deținătorii de carduri Mastercard și Maestro să se alăture cauzei prin folosirea cardurilor personale pentru a face o donație pe emag.ro/donează, iar pentru fiecare donație efectuată cu un card Mastercard sau Maestro, Mastercard a contribuit cu încă 10 lei, suplimentar față de suma inițială.

Laura Ștefan a participat la conferința Future Banking meets retailArena powered by Mastercard și cu sprijinul Altex, Credex și TBI Bank.

Sursa foto: Shutterstock / Radu Bercan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri