Băncile trebuie să se concentreze mai mult pe latura umană când analizează dosare de conciliere inițiate de clienți. Mai mult, analizarea acestor dosare doar de către departamentele juridice ale băncilor poate bloca o negociere care ar fi putut să fie favorabilă atât pentru bancă, dar și pentru client.

“Din activitatea ultimilor ani, am constatat că implicarea exclusivă a departamentelor juridice în soluționarea alternativă a litigiilor conduce la o abordare tipică instanțelor de judecată. Recomandăm o implicare mai mare la nivelul departamentelor de soluționare alternativă a litigiilor a responsabililor din departamentele reclamații consumatori, risc și comercial”, a declarat Alexandru Păunescu, Președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Astfel, contractele nu trebuie analizate în primul rând din perspectiva legalității lor, pentru că nu este ceea ce consumatorii contestă. Ele trebuie analizate din perspectiva capacității clienților de a le duce mai departe cu dorința ca prin reechilibrare să le fie îmbunătățită capacitatea de plată.

“În acest sens recomandăm un accent în plus pe latura umană a cererii sau a dosarului analizat”, a mai adăugat Alexandru Păunescu.

Citeste si:
Biroul de Credit: 9 din 10 cereri de ștergere sunt respinse de bănci
Biroul de Credit: 9 din 10...
Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri