Un articol realizat de Cătălin Stanciu, UI/UX Specialist la IT Smart Systems, pentru secțiunea Open Banking Espresso.

În ultimii ani am auzit cu toții din ce în ce mai multe discuții despre Experiența Utilizatorilor și observăm cum acest lucru ajunge din ce în ce mai mult un subiect de interes pentru companiile dezvoltatoare de software în mediul online. Desigur, la nivel de companie/agenție dezvoltatoare de software inovația vine prin development-ul noilor aplicații din diverse domenii, unde se pune un mai mare accent pe a facilita accesul direct al consumatorului la un anumit serviciu, decât prin intermediul unei interfețe.

Rolul meu, ca User Interface – User Experience la IT Smart Systems, este să răspund cerințelor consumatorilor și să traduc aceste cerințe către dezvoltare.

Citeste si:
Finqware atrage o rundă de finanțare de 500.000 euro. Cine sunt...
Finqware atrage o nouă rundă...

Dacă ar fi să intram în personajul consumatorului de rând, prin cercetarea pe cazuri de utilizatori și testare pe grupuri tintă, realizăm că nevoile acestora sunt verbalizate simplu:

  • "Îmi doresc o aplicație care se accesează ușor;“
  • "Vreau să pot naviga aplicația cu cât mai puține click/tap/swipe posibile;”
  • "Doresc să accesez informația cât mai ușor și mai pe înțelesul meu;”

Prin metode de dezvoltare în stil Agile și cu specialiști dedicați pe customer experience, ne asigurăm că interfața pe care o dezvoltăm creează această “traducere” între ceea ce dezvoltăm și nevoile consumatorului de zi cu zi.

Cu cât tehnologia avansează mai mult, cu atât mai mult o să fie necesar să stăm cât mai aproape de consumatori și să răspundem constant nevoilor acestora. Testarea și îmbunătățirea interfetelor dezvoltate este un proces continuu, într-un univers al aplicațiilor care evoluează în fiecare zi.

IT Smart Systems și Smart Fintech au în prezent în portofoliu 6 aplicații dezvoltate în zona de open banking, aplicații B2B și B2C, accesate însă, în esență, de consumatori finali persoane fizice. Ne dorim ca aceștia să aibă o experiență cât mai utilă și plăcută navigând în aplicațiile noastre. Echipele noastre de specialiști lucrează la a crea cele mai bune scenarii pentru utilizatori și sunt constant deschise la feedback privind îmbunătățirea produselor.

Citeste si:
Ce pot face comercianții în era open banking pentru a oferi...
Andrei Dumitru, IT Smart...
Sursa foto: aurielaki_Shutterstock