Orange Money a lansat săptămâna trecută primul card de credit cu extra-opțiuni asemănătoare pachetelor telecom și cashback instant. Proiectul însă a început acum 3 ani în laboratorul de inovație al Visa din Londra, unde Fintech-ul a început să dezvolte produsul plecând de la dorințele utilizatorilor Orange. Am aflat într-un interviu cu Haris Hanif, CEO-ul Orange Money, ce dorințe ale clienților au stat la baza cardului și ce funcționalități urmează să fie lansate în aplicația Orange Money.

Potrivit lui Haris, sesiunile de design pentru cardul de credit au început acum mai bine de 30 de luni, obiectivul fiind să aducă pe piață un card de credit inovator, care să răspundă dorințelor clienților Orange și nu numai.

Printre solicitările clienților chestionați, cashback-ul instant, ratele fără dobândă și punctele Thank You s-au aflat în top.

"96% dintre respondenții au spus că își doresc cashback instant, pentru că majoritatea băncilor din România amânau plata acestor beneficii. Aceștia nu au vrut nici să le fie limitat cashback-ul la cheltuielile făcute doar la anumite magazine", a explicat Haris Hanif.

Simplificarea produsului a fost de asemenea o dorință a utilizatorilor, care "simțeau că nu au control asupra cardului de credit, că vor cheltui în exces sau că plătesc pentru beneficii pe care nu le folosesc".

Aflați mai multe despre beneficiile și extra-opțiunile cardului de credit Orange Money în imaginea de mai jos și în articolul de lansare.

Ce lansări și funcționalități mai pregătește Orange Money?

  • conturile multi-valută

O funcționalitate foarte cerută de clienții Orange Money este cea a conturilor în alte valute. Deocamdată, portofelul digital al Orange oferă un cont în lei, cu IBAN, în timp ce pentru valute Fintech-ul oferă doar conversia și transferul către alte conturi, la un curs foarte apropiat de cel BNR.

În contextul în care 40% dintre români își țin economiile în valută, un cont, dar și un card multi-valută, este pasul firesc pentru orice Fintech, iar Haris recunoaște că este unul dintre proiectele în lucru.

Până la lansarea funcționalității, Orange Money a introdus însă un discount special pentru conversiile valutare la plata cu cardul de credit, de 50%, în cazul activării extra-opțiunii Travel.

  • plațile instant prin Transfond

Orange Money plănuiește să se alăture băncilor care oferă și transferuri instant pe infrastructura Transfond. În prezent, BCR, CEC Bank, Banca Transilvania și Libra Internet Bank sunt singurele instituții care oferă serviciul, transferurile în lei între acestea realizându-se instant, indiferent de zi și ora.

  • Creditele online sunt și ele în "pipeline-ul" Orange Money

Creditele 100% online se află de asemenea între planurile Orange Money și, așa cum era de așteptat, clienții Orange vor avea la lansare oferte speciale. Haris Hanif nu a precizat însă orizontul de timp în care proiectul de creditare digitală va fi implementat.

  • Refresh-ul total al aplicației Orange Money

La peste 4 ani de la lansarea serviciului, numărul de produse și funcționalități din Orange Money a creat nevoia unui refresh al aplicației, pentru simplificarea experienței consumatorului.

"Pe măsură ce adaugi mai multe funcționalități creezi complexitate. Acum lucrăm la un refresh total al aplicației mobile. Am creat o echipă care lucrează Agile la UX/UI și customer experience, pentru a îmbunătăți aplicația", a declarat șeful Orange Money.

  • Urmează și un card metal Orange Money?

Potrivit lui Haris Hanif, un card de metal este în planurile Orange Money, dar nu pe termen scurt, focusul în următoarele 9-12 luni fiind dezvoltarea și calibrarea cardului de credit, prin adăugarea de noi beneficii.

"Să fim sinceri, pentru o piață ca România, potențialul unui card metal este limitat. Din perspectivă de business, un card metal nu este sustenabil financiar. Este doar un exercițiu de imagine, iar cele câteva sute de clienți care l-ar folosi ar fi ambasadori de brand. Este în planurile noastre, dar nu pe termen scurt", a subliniat CEO-ul Orange Money.

Printre dezvoltările cardului de credit la care se lucrează, Haris a dezvăluit o nouă extra-opțiune orientată spre beneficiile de sănătate și asigurăre. "Ca urmare a Covid, clienții își doresc și un pachet medical și ne propunem să le oferim astfel de beneficii pe cardul de credit. Pentru noi, acesta este doar începutul și vom continua să înțelegem ce nevoi au utilizatorii de card de credit și să le îmbunătățim experiența", a mai adăugat Haris Hanif.

  • Utilizarea big data și AI

Deși nu este o funcționalitate per se, Haris a precizat că Fintech-ul se va concentra în viitor și mai mult pe utilizarea inteligenței artificiale și analiza datelor, pentru a targeta clienții potriviți penru fiecare produs. De exemplu, în cazul cardului de credit, analiza datelor a ajutat Orange Money să descopere care sunt clienții calificați, unde produsul se potrivește cel mai bine. Aceștia vor fi abordați primii cu oferte, spune Haris.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Setari Cookie-uri