Clienții care își cumpără telefoane scumpe la abonament rămân uneori cu aceleași abonamente costisitoare și după ce termină de plătit respectivul dispozitiv. Deși ar avea dreptul la un abonament semnificativ mai mic după acea perioadă sau ar putea să își ia un nou telefon, dacă rămân cu același abonament. Acest lucru se întâmplă pentru că furnizorii de telefonie mobilă nu le comunică întotdeauna clienților toate informațiile, potrivit lui Adrian Cighi, cofondator și CEO al Pago.

Managerii aplicației de plăți digitale de facturi, Pago, (afacere românească lansată în 2017) au în plan să își adauge în portofoliu o serie de servicii, între care informarea clienților cu privire la contraofertele din piață, atunci când vorbim de industria de telecom, dar și pe alte direcții, cum este cea de energie.

Totodată, Pago ar putea ajunge să-i alerteze pe clienții care au rămas cu un abonament mare după cumpărarea unui telefon în regim de abonament, chiar și după ce plata telefonului respectiv s-a încheiat, a menționat Adrian Cighi într-un interviu exclusiv pentru wall-street.ro.

În piața serviciilor de telefonie mobilă, când semnezi un contract cu un furnizor care include un telefon, clienții rămân de multe ori cu același preț la abonament cu care au primit și telefonul, de multe ori chiar luni sau ani de zile, a explicat Cighi.

Teoretic, furnizorul de telefonie ar trebui să-ți spună: 'Uite, dacă ai terminat de plătit un Iphone 11, ia-ți un Iphone 12', dar asta nu se întâmplă tot timpul, așa că ar fi informații utile să arătăm clienților că ar putea plăti lunar cu 20 de euro mai puțin sau că și-ar putea lua un telefon nou la prețul acelui abonament

Adrian Cighi, CEO și cofondator Pago

Cei care plătesc facturi în România ar putea, de asemenea, să regăsească centralizate cele mai bune oferte din piața furnizorilor și să le compare, în aplicația Pago, cu propria factură de pe luna anterioară.

„Ne mai gândim la un comparator de oferte, sunt deja câteva site-uri care au încercat să facă asta. În acestea, știind care a fost consumul tău și cât ai plătit luna trecută pentru un serviciu – de energie electrică sau gaze – să îți arătăm cât te-ar fi costat dacă erai la alt furnizor din piați, cu oferte mai bune”, a declarat Adrian Cighi.

Un astfel de comparator și-ar găsi rostul chiar dacă agitația cu facturile crescute brusc la energie se va încheia, în viziunea lui Adrian Cighi, întrucât consumatorii pot fi interesați să-și optimizeze costurile și în perioadele mai liniștite.

Citește și: CEO Pago: Lansarea în Polonia ne-a dat o lecție, clienții au spus că sunt dubioase șase luni de gratuitate

Scumpirile din energie s-au văzut și în rulajul făcut prin plățile Pago

Sfârșitul anului 2021 a adus un val de scumpiri la energie în România, dar și în celelalte țări din Europa, iar acest lucru s-a văzut foarte bine și în cantitatea de bani rulată prin Pago, care asigură servicii de plată inclusiv către furnizorii energetici.

„Scumpirile se văd pe volumul tranzacțiilor care se pulsează în Pago. În ianuarie 2022, acesta a sărit undeva la 65 de milioane de lei plăți de facturi. În aceeași lună a anului trecut, volumul era de doar 38 de milioane. Sigur, a crescut și numărul de utilizatori, dar și față de decembrie 2021, în următoarea lună a fost plus de 25%-30% care nu poate fi justificat de creșterea numărului de utilizatori”, a declarat Adrian Cighi.

Citește și: Expert energie: Sfatul meu pentru consumatori este să țină cu dinții de contractul pe care îl au

„Nu vrem să devenim o bancă, dar luăm în calcul să oferim unele servicii de tip bancar”

Adrian Cighi spune că la Pago se lucrează în continuare la găsirea de funcții utile pentru cei care folosesc aplicația, fiindcă în anumite cazuri de plăți există în continuare unele operații repetitive care durează prea mult și care pretind reintroducerea unor date de fiecare dată când se face o plată lunară, capitol pe care Pago s-a concentrat încă de la lansare, căutând să simplifice procedura plăților.

La acest moment, ideea ca Pago să devină o bancă digitală nu este fezabilă, ar interveni și partea de reglementare, întrucât implică multe costuri și diverse dificultăți ținerea evidenței și emiterea tuturor rapoartelor necesare pentru o bancă, însă fondatorii Pago se gândesc să ofere totuși să ofere anumite servicii caracteristicile băncilor.

O bancă în adevăratul sens al cuvântului ești atunci când iei depozite de la persoane fizice, asta nu avem în plan, dar ne-am gândit la restul serviciilor oferite de bănci, inclusiv acordarea de credite și alte tipuri de plăți, precum și un card Pago

Adrian Cighi, CEO Pago

Lansarea în Italia urmează să fie făcută oficial

Pago are 240.000 de clienți pe piața din România, alți 10.000 în Polonia, unde s-a lansat în anul 2020, iar planurile de viitor urmăresc extinderea și pe alte piețe, între care se află cea italiană.

În Italia aplicația este deja disponibilă pe store-uri, însă numai într-o versiune beta, în care pot fi conectați furnizorii cu care Pago a intrat deja în relație, dar și alți furnizori noi, care nu există în aplicație, prin trimiterea unei fotocopii a facturi vizate către Pago, care adaugă și acel furnizor, în termen de 1-3 zile, de regulă, potrivit lui Adrian Cighi.

Lansarea oficială în țara peninsulară a aplicației Pago se va face în perioada următoare, conducerea companiei intenționând să crească numărul de furnizori peste anumit prag până la acel moment.

Pago s-a lansat în 2017 în România în colaborare cu dezvoltatorii Băncii Transilvania, instituție care a devenit și acționarul majoritar și care și-a adăugat, în BT Pay, serviciile Pago, iar Banca Transilvania s-a pus la dispoziția Pago și în alte privințe, inclusiv prin popularizarea aplicației printre miile de angajați proprii, ceea ce a dat un boost start-ului aplicației.

Banca Transilvania a devenit acționar principal înainte de lansarea aplicației și au avut următoarea idee: CEO-ul BT, Omer Tetik, a trimis un e-mail către toți angajații prin care le propunea să testeze Pago, unde tocmai făcuse investiția

Cum, la acel moment, BT avea circa 5.000-5.500 de de angajați, câteva sute și-au făcut conturi în Pago în doar câteva zile, iar feedback-ul a început să vină prompt, ceea ce a fost foarte util pentru dezvoltatori, în viziunea lui Adrian Cighi.

Dintre utilizatorii Pago, 65% sunt bărbați, cei mai mulți dintre utilizatori se află în intervalul de vârstă 35-45 de ani și provin din mediul urban, deși aplicația este folosită și de persoane care trăiesc la țară.

Avem mulți utilizatori care locuiesc în Italia, Spania, Germania, Marea Britanie și plătesc pentru familiile de acasă, din România

Adrian Cighi, CEO Pago

Cei mai mulți clienți ai aplicației Pago, după București, sunt din județul Cluj, urmat de Timiș, Constanța, Iași și Brașov. În prezent, Pago intermediază lunar circa 450.000 de facturi.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Filip Bodoc
Filip este preocupat de feluritele tipuri de limbaj și de modul în care acestea însoțesc și determină legăturile indivizilor și ale comunităților și obișnuiește să își finalizeze observațiile scriind. Absolvent al Facultății de Istorie a Universității din București și specializat pe Relații Internaționale, el consideră că instituțiile de pe teritoriul unui stat – și mai cu seamă cele economice – sunt într-o strânsă întrepătrundere cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri